1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He had lost the key."

"He had lost the key."

Fordítás:Korábban elvesztette a kulcsot.

April 7, 2014

29 hozzászólás


hun.uk

Miért "előtte"?


budai.doc

Ez az igeidő akkor használatos, ha a cselekvés egy másik előtt már megtörtént. Ezt próbálják érzékeltetni az "előtte" szóval. Csak itt az a másik esemény nem derül ki. Legjobb ennek utánanézni a javasolt nyelvtankönyvekben.


cet423

kösz, ez jó tömör összefoglaló!


Morzdomigron

Mindenféle képpen nézzetek utána nyelvtankönyvben, mert összetett mondatoknál alkalmazza ezt az igeidőt az angol, csak a duolingo nagyon leegyszerüsíti azzal, hogy odarakja az előtte szót...


hegedus10

Mik a javasolt nyelvtankönyvek?


SJozsef70

Pl: He had lost the key when he arrived at home.


Simon_Zoli

Nekem már elfogadja, de jelentettem a problémát, hogy ezzel a résszel komoly gondok vannak. Nagyon következetlen a program. Ha már nem a "simple past" -tal együtt használjuk, akkor az előidejűség miatt több változatot is el kellene fogadni: előtte, korábban, addigra..


PlErds2

Így gondolom én is, mindegyik azt jelenti, vagy azt fejezi ki....


GergelyMol1

Az "Addigra elvesztette a kulcsot" miért nem jó?


BelaKosa

Én is azt írtam és jelentettem is.


kredenc1

Valamit kitalálhatnának, mert hol az addigra,hol az előtte, hol a korábban. a "jó" fordítás!!! Teljesen ötletszerű, hogy melyik kérdésnél melyiket fogadja el, és a többit nem.


outsider1015

Egyetértek! Vagy az azelőtt.


PlErds2

Most mérgelődök én is, de szerintem az a lényeg, ha mindhármat használjuk, akkor helyes választ adunk....:-)


ironcameleon

Vagy ha egyiket se.


espectacularrr

"Korábban elvesztette a kulcsot." - ezt sem fogadja el


Transylvanus

De okozok mert ezt igazán el lehetett volna fogadni. Az mondat úgy kezdődik: He had... a hiba az volt hogy beírtam a fordításba 'ő' ami az angol He-nak felel meg.


budai.doc

Ha nem akarsz ezért állandóan bosszankodni, akkor jobb, ha elhagyod mindenütt a személyes névmást. Jelezheted hibának, de szerintem meg fogod unni.


Sztankay54

Elvesztette a kulcsot előzőleg. Miért nem jó?


Transylvanus

Azelőtt, előtte vagy korábban nagyjából ugyanazt jelenti de sehogy se tudtam rájönni mikor melyik helyes.


ironcameleon

Akkor hagyd ki.


PeterKaton

előzőleg elvesztette a kulcsot, ez most miért is nem jó?


ironcameleon

Elvesztette a kulcsot. - tökéletes válasz.


mille_plateaux

A He had lost the key mondatban a lost-ot csak én nem értem ki normál sebesség mellett? :)


Zsolt_Siska

A 'már beadta a kulcsot' is jó volna tudni...


ironcameleon

He had kicked the bucket.
... ha egyre gondolunk.


Revand

A feladat alatt a válasz: "A kulcsot ő elveszítette" Ezt viszont nem fogadta el: a kulcsot korábban veszítette el Ezt az egész témakört rendbe kellene hozni!


Johnny209255

A key tisztán "pí"-nek hallatszik. Amikor memutattam egy profinak ő is csak a teljes mondat elhanzásakor tudta megfejteni, hogy a pí az kí. A p és a k hangokat teljesen máshol képezzük. Ugyanakkor ha ezen az oldalon felül meghallgatom a szót, ott tökéletesen érthető. Eléggé zavaró dolgok ezek, főleg akkor, ha valaki még csak tanulná a nyelvet de még nincs rutinja!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.