A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Mi édesanyád szerepe?"

Fordítás:What is your mother's role?

4 éve

7 hozzászólás


gabob

Nem úgy van a szabály, hogy a személyekre vonatkozó birtokos esetnél nem lehet használni az "of"-os szerkezetet? Én még úgy tanultam, hogy az csak élettelen dolgokra használható.

4 éve

berger.csaba

de. Jelentem hibának

4 éve

F_Argay
F_Argay

Nem pont fordítva? A másikat nem lehet élettelenre használni...

3 éve

Gy.B.

Ez sem igaz...

A következő nem élőlényt jelentő főnevek is ragos birtokos esetbe tehetőek:

időt, távolságot jelent - pl. egy óra utazás = an hour’s travel

ismerős helység vagy nevezetes földrajzi név - pl. a város üzleti utcái = the town’s business streets

bizonyos időhatározókkal - pl. a holnapi program = tomorrow’s program

gyűjtőnév - pl. a család élete = the family’s life

jármű - pl. az autó rendszáma = the car’s number

3 éve

Gy.B.

ha így lenne, akkor nagy bajban lennénk a többszörös birtoklás kifejezésével.

"Ha egyidejőleg több birtokos szerkezetet akarunk egybefonni, akkor „of”- szerkezetet használjuk... Ha az utolsó egységként szereplı birtokos kifejezhetı ’s-genitive-vel, akkorezt (de csak ezt az utolsót) helyettesíthetjük az ’s genitive-vel"

Tehát egy "nagypapa unokájának a fiának a kutyája" szerkezetnél maximum egy " 's " lehet...

3 éve

FatiaNegra00

Én is úgy tudom, hogy csak akkor használjuk az of-ot, ha nem valamilyen személy birtokol valamit.

3 éve

F_Argay
F_Argay

Gyorsan utánaolvastam. Az of-os az inkább élettelen vagy vmilyen jelzős szerkezet esetén használatos, pl father of my father. A 's az inkább élő s néhány spéci esetben használatos.

3 éve