1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "İnsanın suya ihtiyacı vardır…

"İnsanın suya ihtiyacı vardır."

Çeviri:Man braucht Wasser.

November 19, 2017

8 Yorum


RavenNikol52

Man adam demek degilmi niye insan diye alıyor


SteffiBookworm

https://deutsch.info/tr/grammar/pronouns :

"... "man" zamiri, özne belirsiz bir kişi olduğunda kullanılır.
"man" her zaman 3. tekil şahısa göre çekimli fiil ile kullanılır.

Man lebt nur einmal.

= İnsan yalnız bir kez yaşar.

Was macht man jetzt in der Türkei?

= Şimdi Türkiye'de ne yapılıyor?

"Man" sık sık model fiillerle kullanılır.

Hier kann man gut essen?

= Burada iyi yemek yenilir.

Darf man hier rauchen?

= Burada sigara içmeye müsade var mı?

Man soll das noch heute machen.

= Bunu bugünden yapmalı.

Man muss mehr lernen.
..."


EvrenYalci1

Harika açıklamışsın 1 yıldır isvicredeyim senin gibi bir ögretmene ihtiyacım var


SteffiBookworm

Bu benim açıklamam değil. Sadece bağlantı kurduğum web sitesinde buldum.
Öğretmen değilim, kütüphaneci olarak çalışıyorum :)


SenaNurMutlu

Sie ile ihr'yı çok karıştırıyorum.İkisi de siz demek.Yardım eder misiniz? ┐( ∵ )┌


SenaNurMutlu

Mann adam,ben de man ile mann ı karıştırdım. (T-T)


U.Akkaya

Manchen i kabul etmiyor


SteffiBookworm

Menschen'i kabul ediyor.
Menschen brauchen Wasser.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.