1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Bir elma yiyorsunuz."

"Bir elma yiyorsunuz."

Çeviri:Ihr esst einen Apfel.

November 22, 2017

4 Yorum


fatih3922

Niye esst kullanıyoruz

November 22, 2017

SteffiBookworm

ich esse - ben yiyorum
du isst s- en yiyiyorsun
er/sie/es - isst o yiyiyor
wir essen biz yiyiyoruz
ihr esst - siz yiyorsunuz
sie/Sie essen - onlar yiyiyorlar/siz yiyorsunuz

November 22, 2017

GXXl7xuA

einen kullanılacaksa neden ''elmayı'' demiyor?

September 28, 2018

Yomalyn

İpuçları ve notlar:

Akkusativ direkt olarak olaydan etkilenen tüm nesneler için geçerlidir. Ancak belirsiz bir nesneden bahsederken Türkçede ismin –i halini kullanmamamıza rağmen Almancada yine Akkusativ kullanıyoruz örneğin

  • elmayı yiyorsunuz = Ihr esst DEN Apfel
  • bir elma yiyorsunuz = Ihr esst einen Apfel
October 9, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.