Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bir elma yiyorsunuz."

Çeviri:Ihr esst einen Apfel.

10 ay önce

4 Yorum


fatih3922

Niye esst kullanıyoruz

10 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

ich esse - ben yiyorum
du isst s- en yiyiyorsun
er/sie/es - isst o yiyiyor
wir essen biz yiyiyoruz
ihr esst - siz yiyorsunuz
sie/Sie essen - onlar yiyiyorlar/siz yiyorsunuz

10 ay önce

GXXl7xuA

einen kullanılacaksa neden ''elmayı'' demiyor?

2 hafta önce

Yomalyn
Yomalyn

İpuçları ve notlar:

Akkusativ direkt olarak olaydan etkilenen tüm nesneler için geçerlidir. Ancak belirsiz bir nesneden bahsederken Türkçede ismin –i halini kullanmamamıza rağmen Almancada yine Akkusativ kullanıyoruz örneğin

  • elmayı yiyorsunuz = Ihr esst DEN Apfel
  • bir elma yiyorsunuz = Ihr esst einen Apfel
5 gün önce