"This sofa is too big for our apartment."

Translation:Tahle pohovka je pro náš byt příliš veliká.

November 23, 2017

5 Comments


pavlovnia

Can I say "velká" instead of "veliká"?

November 23, 2017

Nemesis_NaR

Yes, you can.

November 23, 2017

jenda48

But better in Czech " Tato pohovka je příliš veliká do našeho bytu." It is not exactly same translation, I know. And "tahle" is colloquial demonstrative pronoun, it never exists in typing text. But I am only a student.

July 7, 2019

VladaFu

It is not better in any way and "tahle" is completely fine.

July 7, 2019

jenda48

Tenhle (spisovně tento) odkaz snad stačí. Jen mne někdy zaráží míra odkazů na ÚJČ. Samozřejmě chapu používání hovorovych výrazů, ale v psaném textu in anyway http://www.mozaika.eu/cestina-pro-cizine-online-tento-tamten-toto-tamto-tato-tamta-i-uroven-b2/ Osobně jsem dosud neviděl jsem žádnou příručku, návod k použití či propagační materiál, který v překladu používá hovorové výrazy ukazovacích zájmen. To bylo smyslem mé připominky, nikoliv to, že to nelze použít. A mimo jiné, ono záleží i na tzv. podstatném okolí, které formuje používanou slovní zásobu. V tom je oblast kraj Vysočiny dost jazykově čistá a velmi blízká spisovnému jazyku. Maturita z ČJ v roce 1967. Tak to se člověk již hůře přizpůsobuje. Ale brněnské hantec taky dokážu válet.

July 9, 2019
Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.