1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "¿Quién ha escrito la introdu…

"¿Quién ha escrito la introducción?"

Traducción:Qui ha escrit la introducció?

November 27, 2017

3 comentarios


RiccardoAranha

Per què no és "l'introducció"? Gracies


Oceanotti

Repasa la gramática, sección “artículos”:

discussion


DanielRguez.

Articles

L’article masculí singular (el, en, so, es) s’apostrofa si precedeix una paraula que comença per vocal, per h muda, o per s líquida. Exemples: l’avió, n’Albert, l’home, l’estoc

L’article masculí singular (el, en, so, es) però no s’apostrofa si precedeix una paraula que comença per i o u consonàntiques. Exemples: el iogurt

L’article femení singular (la, na, sa) s’apostrofa si precedeix una paraula que comença per vocal o per h muda. Exemples: l’emoció, n’Elena, l’heura

L’article femení singular (la, na, sa) no s’apostrofa si precedeix una paraula que comença per i o u consonàntiques o àtones (precedides per h muda o no), o paraules concretes com la una (si ens referim a l’hora ), la ira, o el noms de les lletres, com la i, la hac. Exemples: la hiena, la universitat

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.
Empieza