A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nyitva van az ajtó. Megyek és bezárom."

Fordítás:The door is open. I go to close it.

4 éve

7 hozzászólás


PterTth2
PterTth2

Egy mondat szövegkörnyezetben. Csodálatos. :)

4 éve

radnaitomi

Csak épp rossz. :)

Az egyszerű jelen szokást jelent. Vagyis 'I go to close it' azt jelenti: 'el szoktam menni becsukni'

Ami itt ebben a szövegkörnyezetben értelmetlen.

A jó megoldás:

  • The door is open. I'll go and close it. (mert a 'will' való pont arra, hogy a mondat kimondása pillanatában eldöntött cselekvést kifejezze - amit a fenti szövegkörnyezet épp sejtet.)
4 éve

timi839

Olyan jó hogy ilyen érthetően elmagyarázod!

4 éve

Scheril1

Tomi! El tudnád magyarázni, hogy ez a "I'll" mit jelent pontosan, sok helyen láttam már, de nem igen tudom hova tenni. Látom, hogy te sokszor magyarázol, és tényleg érthetően. Köszönöm!

3 éve

radnaitomi

Az "I will" rövidítése. Az pedig jövő időt fejez ki (Kb, mint a magyar 'fog'). Olyankor használjuk, ha épp a beszéd pillanatában döntjük el, hogy azt fogjuk csinálni; illetve ha simán valamiről azt gondoljuk, hogy a jövőben úgy lesz (magyarul jóslatot teszünk a jövőre nézve.)

3 éve

Scheril1

Köszönöm, így már értem.

3 éve

oXcsillagXo

En azt irtam, hogy "i'm going to close it" kevesebb lettem egy szivvel. :(

3 éve