1. Forum
  2. >
  3. Topic: Czech
  4. >
  5. "Vizme jej dnes."

"Vizme jej dnes."

Translation:Let's see him today.

November 29, 2017

9 Comments


Jean290771

já bych to přeložil spíš: Navštivme ho dnes! Vizme by asi nikdo z Čechů nepoužil, i když je to gramaticky správně.


VladaFu

Preklad je z cestiny do anglictiny, nikdy naopak. Vizme je pouzito zcela schvalne a ta to veta existuje vicemene jen proto, aby ukazala "vizme".


Jitka409320

Jako Čech jsem této větě v češtině vůbec nerozuměla. Musela jsem si kliknout na nápovědu, abych díky angličtině pochopila význam věty


LszloBnk

Why "jej", not "ho"?


BoneheadBass

"Vizme ho dnes" also is accepted.


LszloBnk

But isn't "jej" řemínek?


VladaFu

I have no idea what you are saying. Řemínek means a little strap or a watch strap.

Both jej and ho are the possible forms of the accusative case of "on" http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=on


LszloBnk

It was a misprint. I meant "feminine". I thought that "jej" is feminine.


VladaFu

Not in Czech.

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.