Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He needs an umbrella."

Tłumaczenie:On potrzebuje parasolki.

4 lata temu

16 komentarzy


LukaszSusik

Czemu jest zle "on potrzebuje parasol"?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ czasownik "potrzebować" łączy się z dopełniaczem, czyli mówimy "on potrzebuje (kogo? czego?) parasolki/parasola".

4 lata temu

Yasiaq
Yasiaq

Dobrze bo potrzebuje kogo co. Ale faktem jest, że na wielu wioskach często niezależnie od wszystkiego zadaje się pytanie czego które zastępuje nawet dzień dobry więc Ok

1 rok temu

ChirokK1

Wg mnie to nie potrzebne dbanie o szczegóły. Aplikacja służy do nauki angielskiego a nie polskiego. W mowie często używa się mianownika parasol

3 lata temu

Man-els

No pewnie, lepiej mówić po angielsku a po polsku byle jak. Bardzo dobrze, że uczą przy okazji poprawnej polszczyzny! ;-)

3 lata temu

jack959
jack959

czemu nie może być ,,on potrzebuje parasolkę" ?????

3 lata temu

psemik75
psemik75

No właśnie. To nawet lepsza odpowiedź niż parasolki, bo on potrzebuje parasolki kojarzy się z liczbą mnogą.

2 lata temu

jack959
jack959

właśnie mniej więcej kojarzy się tak: liczba pojedyncza - parasolka ,parasolkę liczba mnoga - parasolki ,parasolek

2 lata temu

Szlufarska

on potrzebuje parasola, ona potrzebuje parasolki

6 miesięcy temu

mulinka12

potrzebuje - kogo? co? (biernik!!!!) - czyli: parasol, parasolke NIE potrzebuje - kogo? czego? - parasolki skoro mamy tez sie uczyc jezyka polskiego, to uczmy sie poprawnie!

2 lata temu

mokotower
mokotower

Potrzebujemy kogoś lub czegoś.

5 miesięcy temu

Magda146920

on potrzebuje parasolkę , ( kogo , co potrzebuje? )

10 miesięcy temu

Aadscfexvg

Dzięki:-)

3 lata temu

patyczek4

on potrzebuje parasol, nie parasolki

2 lata temu

grudniowydzien

też tak uważam, ale podobno to błąd

1 rok temu

JaroTuro1

Wow the app is epic :)!!!!!

8 miesięcy temu