"To są moje kapelusze."

Tłumaczenie:They are my hats.

1 rok temu

6 komentarzy


tu.8zPhLxsfUGbbf

dlaczego zamiast this jest they?

1 rok temu

JBHayven
JBHayven

"This" oznacza liczbę pojedynczą. W angielskim "to" w zdaniach typu "to jest/to są X" może być tłumaczone jako "this, that" (dosł. "to, tamto"), kiedy mówimy o jednej rzeczy, albo na "these, those" (dosł. "te, tamte") kiedy mówimy o wielu rzeczach. Zdanie powyżej można tłumaczyć na "These are my hats", ewentualnie na "Those are my hats" (zależnie od kontekstu - czy pokazywana rzecz jest blisko, czy daleko lub chcemy podkreślić konrast).

Odnosząc się do tłumaczenia "wzorcowego" - o ile w języku polskim rzadko używamy zaimków "on, ona, ono, oni, one" w zdaniach, zastępując je słowem "to", o tyle w angielskim zaimki te są używane dużo częściej (znowu - zaimka osobowego użyjemy, kiedy moglibyśmy przetłumaczyć zdanie na "one są moimi kapeluszami", za to "this/that/these/those" użyjemy bardziej w sytuacji, kiedy pokazalibyśmy na coś i powiedzieli "to są moje kapelusze"). Tutaj tylko uwaga do liczby pojedynczej - "he, she", odnoszą się oczywiście tylko do osób lub personifikowanych np. zwierząt, większość obiektów niebędących ludźmi to po prostu "it".

1 rok temu

EwaJarczok

mi wyświetla że poprawna odpowiedź to these.

3 miesiące temu

Aga180707

"They are my hats"- czy to poprawna forma? Wydaje mi się, że powinno być "These". They=Oni/One.

8 miesięcy temu

Handel153776

They are my hats to znaczy 'oni są moimi kapeluszami/czapkami;-)

7 miesięcy temu

Madzia778197

JBHayven pisz krucej ale mondrzej

2 tygodnie temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.