"Er folgt dem Meister."

Çeviri:O ustayı takip ediyor.

November 30, 2017

12 Yorum


BaybarsCan

Türkçe'de bir kişinin rehberliğini kabul edip görüşlerini benimsemeyi mecaz anlamdaki "takip etmek" deyimi ile ifade edilir. İzlemek: bakmak seyir etmek anlamına gelir. Eğer bir kişinin fikirlerini benimsemek anlamında kullanmak istiyorsak " izinden gitmek" deyimini kullanırız. Bu yüzden çeviri doğru hatalı değil. Yani ustayı izliyor, dediğimizde kastettiğimiz şey seyir etmek mi fikirlerini benimsemek mi hangisi olduğu anlamca belirsizdir.

March 20, 2019

humetin

FOLGEN : " etwas folgt - Fortsetzung folgt. jmdm/etwas folgen - Ich folge dir. - Ich folge dem Auto.- Ich folge dem Rat. etwas folgt auf etwas- Auf Regen folgt Sonnenschein. etwas folgt aus etwas (Dat.) - Aus ihrer Anwesenheit am Tatort folgt nicht ihre Schuld an seinem Tod."

November 30, 2017

meltem52190

"O, ustayı izler." Kabul edilmeli

August 1, 2018

meltem52190

"Rekortmeni takip ediyor." kabul edilmeli

August 5, 2018

meltem52190

"O rekortmeni izliyor." Kabul edilmeli.

August 5, 2018

humetin

O ustayı izliyor (Kabul edilmiyor !!!)

September 20, 2018

humetin

O ustayı takip eder (Kabul edilmiyor !!!)

September 20, 2018

SteffiBookworm

:-)

September 20, 2018

humetin

Er folgt dem Meister, der nach Deutschland fährt =

October 1, 2018

SteffiBookworm

Almanya'ya giden ustayı takip eder.

October 3, 2018

humetin

(O) Almanya'ya giden ustayı takip eder (ediyor).

...izler - izliyor

October 3, 2018

humetin

Er folgt dem Meister, der eine Familie, ein Haus und einen roten Hut hat. =

October 4, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.