A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The opening is this Friday."

Fordítás:A megnyitó e hét pénteken van.

4 éve

12 hozzászólás


MrtonM

"A megnyitó e pénteken van" ezt is el kéne fogadnia

1 éve

zimera0823

Megnyitó helyett nyitás is jó lehet. Pl. ha egy új üzletről van szó, akkor annak nincs megnyitója, csak nyitása.

4 éve

Bcsva
Bcsva

Vajon miért nem elég csak az 'e pénteken'?, hiszen jelzi az e hetet, es a 'héten' szó nincs az angol mondatban? Látom, hogy a korábbi kérdés nem lelt válaszra. Miért?

1 éve

TthDvid17

Bár az e hét péntekén van nekem magyarosabb

1 éve

Hajnalka467080

"Ezen a penteken van" jobb lenne

11 hónapja

vanhalen2015

nekem az "e hét pénteken" valami nagyon furi - biztos vannak akik így mondják, de ha már a hetet mindenképpen bele akarjuk keverni, akkor "e hét péntekén" (értsd ennek a hétnek a pénteki napján), vagy egyszerűen csak "ezen a pénteken"

8 hónapja

Georg314

" A nyitás ezen a pénteken " irtam a "The opening ..." alapján. Nem fogadta el csak mint " Nyitás ezen a pénteken" helyesbitéssel. Miért?

7 hónapja

TthDvid17

Valószínűleg azért mert úgy magyarosabb. Hiába nincs benne mi akkor is beletesszük.

1 éve

Kinga48
Kinga48

Úgy gondolom, hogy az "e hét péntekén" és az "e héten pénteken" is helyes, a magyarban leggyakrabban használt fordítás

1 éve

GrgSzabolcs

a megnyitó ezen a héten pénteken van

10 hónapja

klaril

Az "e hét pénteken" nem helyes magyarul. Az "e hét péntekén" már az lenne. A "hét"-re egyébként nem tudom mi utal. Az "ezen a pénteken" nem lenne helyesebb?

7 hónapja

csabesz3

Egyetértek Hajnalkával-, " Ezen a péntken van." Ha már ragaszkodtok a " van" kifejezéshez a "lesz" helyett. Mert e mondat a "lesz" szóval helyes, a mi nyelvünkben.

6 hónapja