Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Ik heb de boeken van de mannen."

Vertaling:I have the men's books.

4 jaar gelden

10 opmerkingen


mnxl

Is men het meervoud?

3 jaar gelden

rosalie7x

Ja

3 jaar gelden

mullac1992
mullac1992

Ja, het is een "vowel mutation" meervoud. Andere worden met vowel mutation zijn:

foot - feet (voet - voeten),
mouse - mice (muis - muizen)
tooth - teeth (tand - tanden)
woman - women (vrouw - vrouwen)
person - people (mens - mensen)

2 jaar gelden

RuzannaBas

net als bij 1 woman 2 women

2 jaar gelden

roditte

Wanneer is het have en wanneer is het has?

2 jaar gelden

RuzannaBas

Bij She en He en it dus zij hij en het ( een ding) is het has ook wel de SHIT regel genoemd. Bij I You We They is het have

2 jaar gelden

JJBak
JJBak

waarom is het dan men's en niet men?

2 jaar gelden

EliseHorst

Jeroen, het is men's en niet men omdat die 's op een bezitting slaat. Het zijn de boeken van de mannen. Vandaar de 's

1 jaar gelden

Dovid715659

Waarom is man's niet goed?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Omdat man enkelvoud is en dus man betekent in het Nederlands.

1 jaar gelden