Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"woda moich psów"

Tłumaczenie:my dogs' water

9 miesięcy temu

12 komentarzy


Daria715865

Nie rozumiem budowy zdania dlaczego nie jest Water my dogs'

6 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Woda (kogo? czego?) moich psów - Water of my dogs / My dogs' water
Woda (kogo? czego?) mojego psa - Water of my dog / My dog's water

5 miesięcy temu

Dyrszlak

Angielski to język pozycyjny. Nie ma tu deklinacji. Więc przypadki rzeczownika są tworzone albo przez dodanie przyimków (of, with etc.) albo wynikają z pozycji rzeczownika w wypowiedzi. W polskim możesz prawie dowolnie zmieniać pozycję rzeczowników w zdaniu a jego sens pozostanie. Przykład? Jan je kiełbasę. Kiełbasę je Jan. Tutaj przypadek gramatyczny rzeczownika podpowiada nam kto kogo je. Spróbuj to zrobić w angielskim. Proszę bardzo: John eats sausage. Sausage eats John. Widzisz co się stało? Tylko zamieniłem słowa miejscami i zdanie mówi nam zupełnie co innego. W polskim zdaniu zrobiłem to samo, ale zdanie nie straciło swojej treści. Dlatego nie Water my dogs'... Tylko My dogs' water.

2 tygodnie temu

darek680131

Podlej moje psy... to znaczy

4 miesiące temu

grzesiu61

O co chodzi z tym apostrofem na końcu ?

9 miesięcy temu

JBHayven
JBHayven

Dopełniacz saksoński, czyli 's, tyle że jeśli wyraz już sam się kończy na "s", dopisuje się sam apostrof.

9 miesięcy temu

TadCh

W mojej komorce nic sie samo nie dopisuje

5 miesięcy temu

kacper277583

w zdanie "my dogs' water" podkreśla "dogs' " jakbym zrobił błąd, a właśnie tak zaznaczyłem z resztą nie ma innej możliwości

5 miesięcy temu

Coppera1

Nic z tego nie rozumiem

8 miesięcy temu

maria553473

Przeciesz pisze dobrze

2 miesiące temu

rafael841

Pierdol się ... Jakim cudem tłumaczenie jest od końca i od początku?

3 miesiące temu