A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Sajnálom, nem."

Fordítás:No, I am sorry.

4 éve

6 hozzászólás


itsameeLaura

No, I am sorry az eredeti... Miert nem jo a 'Sorry, no' ?

4 éve

R_Ferenc

Valószìnű még nincs benne a rendszerben. Küld be nekik. Segìtsük őket

4 éve

FerencBerei

Mikor használjuk a no, és a not szavakat? mindig keverem köszi

4 éve

radnaitomi

A tagadás eszköze az angolban elsősorban a 'not' szócska. Azt angol mondatokban mindig kell lennie igének, és tagadásban az állítmányba bekerül egy 'not'. (Mindig az (első) segédige után kerül a 'not', és gyakran össze is vonódik azzal. Ha nincs segédige, akkor bekerül a 'do', hogy legyen ott segédige, ami így 'felveheti' a 'not'-ot.)

  • I sleep a lot. - I don't (do not) sleep a lot.

  • You had cats. - You didn't (did not) have cats.

  • I have been playing tennis for a long time - I haven't (have not) been playing tennis for a long time.

  • I can see you. - I cannot see you.

A 'no' (nem) szó nem használható így az állítmány tagadására, kizárólag egy kérdésre adott válasz elején szerepel: 'Are you coming? No, I am not.' (Itt is látszik, hogy csak a válasz elején áll 'no', utána már a segédige mellett természetesen 'not' áll.

Ezen kívül van egy másik 'no' szó is, de az nem a válasz elején álló 'nem'. A főnevek előtt általában kell állnia egy 'determiner'-nek. Ebbe a kategóriába tartoznak a névelők is, de a számosságot kifejező dolgok (quantizer) is, mint pl.: some, any, many, few, stb. Ilyen quantizer a 'no' szó is, azt jelenti: 'semennyi'

  • some books = néhány könyv

  • many books = sok könyv

  • no books = semennyi könyv

Ez a 'no' nem az állítmány tagadása, hanem csak egy mennyiséget jelölő szó, kizárólag a főnév előtt jelzi annak a mennyiségét, ami épp 'semennyi' abból a főnévből. (No = not any)

Emellett igaz az, hogy angolban nincs dupla tagadás. Ha már szerepel a mondatban valami szó (pl határozó, quantizer, akármi), ami negatív értelmű, akkor az állítmány már nem lesz tagadásban mellette.

  • I haven't been to London = I have never been to London (a 'never' negatív értelmű, így mellette már nincs tagadva az állítmány is.)

Emiatt gyakran kétféle tagadása létezik egy mondatnak, egyik az, ahol ténylegesen az állítmányt tagadjuk (kizárólag a 'not' szó alkalmas erre), illetve ahol valami negatív jelentésű szó miatt az állítmány állító formában van.

  • I have some books.

tagadva:

  • I do not have any books. (Ez a szbályos tagadás, az állítmányban ott a 'not', vagyis a 'not' az előtte álló segédigéhez tartozik: I do not have any books)

  • I have no books. (itt nincs tagadva az ige, mert a 'no books' azt jelenti eleve, hogy semennyi könyv. Itt a 'no' nem az igéhez tartozik, nem annak a tagadása, hanem az utána álló főnévhez tartozik: 'I have no books.)

4 éve

Kira112022

akkor már mért nem no sorry?

1 éve

SzlkaIzabe

Minek nem az im?? Nekem ki adja hogy i'm!!!

11 hónapja