1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I do not have anything."

"I do not have anything."

Tłumaczenie:Nie mam nic.

April 8, 2014

29 komentarzy


xasia_89x

Nie mam nic to dla mnie - i have nothing.. Brzmi naturalniej


WarsawWill

Mamy dwie możliwości - "not have anything" albo "have nothing". Dla mnie tutaj "not anything" to trochę lepiej, ale w formie zakontraktowanej

"I don't have anything"

W moim zdaniem, "nothing" działa lepiej w dłuższych zdaniu

"I have nothing to say"


regoat

Nie mam nic - po polsku :-)


alkagacalka

popieram bo skąd tam ,,do"


JacekRoza

Przeczeniem dla "have" jest "have not", a przeczeniem do "do" jest " do not" tak jest wg. słownika i wg tego programu nauczania którym byłem nauczany dotychczas. Co to jest za cudo "do not have"?


kookonat

Z tego co wiem, to "have not" jest przeczeniem dla "have" wtedy, kiedy "have" jest operatorem, jak np. w Present Perfect: "I haven't been to Paris yet.". Zdanie "I do not have anything." jest przykładem zdania w czasie Present Simple, gdzie "do" jest operatorem. Liczę, że pomogłem. ☺


WarsawWill

Przsczeniem "have" jak główny czasownik może być "have not" ale tylko w UK i jest trochę starym modnym. A są czasy kiedy nie możemy używać "have not" Więc kiedykolwiek "have" jest głównym czasownikiem (i nie czasownikiem pomniczym) lepiej używać "do not have", "do you have" itd. Zawsze jest poprawne i unika problemów.


adka2004

Oby dwie formy w tym zdaniu są poprawne


Yola448704

I do not have anything - Niczego nie mam/ Nie mam niczego/
(potocznie) Nic nie mam/(popularny zwrot) Nie mam nic, a nic


SzymonZychABG

Przeciez ponoć w angielskim nie ma przeczenia przeczeń?


Jacekma

Nie mam niczego (fonetycznie to fajne jest... A propos, kiedy umarł nicze? Kiedyś przylufiłem odpowiadając na pytanie: co wiem o niczem, że nic o niczem nie wiem...) ale mam wątpliwość : czy w danej chwili, czy od jakiegoś czasu, zdarzenia, etc., czy zawsze nie miałem i teraz także nie mam, bo uczę się i nie mam wiedzy ale wiem, że nie wiem tego. Hej P. S. lubię semantyczne smaczki i fonetycznie dziś było gdyż nie chciało mi się po niemiecku pisać i to przez duże en


Marek33502

Nie mam niczego- dlaczego tego nie zalicza????


Axi0maT

anything - wszystkiego/niczego.... bardzo wszechstronne słowo :D


sntdvl

'I do not have anything' powinno byc tlumaczone jako 'Nie mam czegokolwiek'. Natomiast 'I have nothing', powinno tlumaczyc soe jako 'Mam nic' (doslownie), ale zeby po polsku mialo to sens trzeba uzyc podwujnego przeczenia, ktorego w j. angielskim se nie stosuje i wtedy dopiero wychodzi 'Nie mam nic'. P.S. Jakby to podwujne przeczenie przetlumaczyc doslownie na angielski, to Anglik zrozumialbyto jako 'nie mam nic, czyli mam wszystko'.


OlaMikos55

Była taka piosenka: Nie mam nic co bym mógł Tobie dać. Nie mam sił by przed Tobą Panie stać. (...)


celestus1

Dlaczego nie można tego przetłumaczyć na: "Nie robię nic."?


Stay_Stray

Nie robię nic - I am doing nothing


Yssydghd

Na początek nie zrozumiałem


Kira.31

Napisałam "Nie mam czegokolwiek". Czy to poprawne?


JustynaRyb

Wiem skąd to pytanie się wzięło. Anything może oznaczać 'cokolwiek', ale raczej nie używa się zdania "nie mam czegokolwiek". Jedyny kontekst, jaki przychodzi mi na myśl, to: Give me something, anything... - I do not have anything... (Daj/podaj mi coś, cokolwiek - Nie mam czegokolwiek) :P Ale to raczej naciągane ;)


Anna789207

Tez powinno byc dobrze☺.


boguszbat

Dolaczcie do mojego klubu duo boguszowy klub duo plisss co do sikory oskara to biedaki tak mają


agata_1000

A co się dzieje, jak się dołączy do tego klubu? Na przyszłość radzę, że lepiej o tym pisać w ,,Dyskusjach".


JustynaRyb

Czy ktoś oprócz mnie słyszy na nagraniu: "I do not have a knee thing"? XD


JustynaRyb

Ludzie, to było dwa lata temu! Wtedy duolingo jeszcze raczkowało...! Oczywiście, że wymowa się poprawiła, wtedy "iwona" wymawiała dokładnie to, co napisałam wyżej <facepalm>


Kubulka

Troche, ale jakbys nie napisala, to chyba bym nie wpadla;-)

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij