Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Má matka nebude moci přijít."

Překlad:My mother will not be able to come.

před 8 měsíci

9 komentářů


Charliesle1

Má matka není připravena přijít. (Doslovný překlad?)

před 8 měsíci

tatka_
tatka_

"připravena" je "ready". Váš překlad je v přítomném čase a neodpovídá zadání.

"Má matka není připravena přijít" = My mother is not ready to come.

před 8 měsíci

Ivanka213

Ano divný překlad. To je nějaká fráze? Prosím o vysvětlení. Děkuji. Iv

před 5 měsíci

tatka_
tatka_

V čem je pro vás ten překlad divný?

před 5 měsíci

BorecNakonec

Také to vnímám spíše, jako že nebude "schopná" přijít - jako, že je na tom zdravotně špatně nebo tak něco. Ale, používá se to běžně i pro případy, kdy už má něco jiného na práci? A nebo třeba, že nemůže přijít na sraz, protože není členkou klubu?

před 4 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

Budouci cas pro CAN, tedy moci je "Will not be able to..". Tedy cesky mozna "nebude schopen", ale neni jasne proc. Nema cas, je nemocen, nestiha to , nema, jak by se na to misto dostavila, protoze se ji rozbilo auto, atd. uplne cokoliv. Stejne, jako ceske "nebude moci'

před 4 měsíci

BorecNakonec

Skvělé, jako vždy. Děkujeme za kompletní vysvětlení.

před 4 měsíci

miroslavsvara

Ja mam priblem se slovosledem. Daval btch tam will be not able. Proč je to spatne prosim?

před 1 měsícem

BorecNakonec

To jsou pravidla pro zápor v budoucím čase. "not" se dává hned za will a ne až za hlavní sloveso. Asi by vám rozuměli, ale je to špatně. Možná (velmi) zastaralé. Zde je to trochu podobné, jako v češtině, zkuste si to přehodit.

I will not be in the office tomorrow. (správně)

I will be not in the office tomorrow. (špatně)

They will not stay here. (správně)

They will stay not here. (špatně)

před 1 měsícem