"I read, she reads."

Tłumaczenie:Ja czytam, ona czyta.

December 6, 2017

4 komentarze
Ta dyskusja jest zamknięta.


oowszem

Lektor czyta read w drugiej formie czasownika, czyli w czasie przeszłym, fonetycznie red. Jednak nie zalicza czytał. To jest chamstwo!


buskes76

Uwaga to zdanie bez kontekstu jest podchwytliwe;
"I read, she readS" -
1) "Ja czytam, ona czyta" (w sensie powtarzalnym ~ zwyczajowym ~ notorycznym)
2) "Ja przeczytałem, ona czyta"
... gdyż "read" ma wszystkie 3 formy takie same zatem pierwszy człon zdania "I read" może być zarówno czasem Present Simple (teraźniejszym prostym) jak i Past Simple (przeszłym prostym) , w którym czasie faktycznie jest zazwyczaj wyniknie z kontekstu, którego tu brak dlatego obydwa powyższe tłumaczenia są prawidłowe (jeśli nie zaliczy należy zgłaszać).
Natomiast druga część zdania bez cienia wątpienia jest w Present Simple ze względu na to iż tylko w tym czasie dla 3 osoby liczby pojedynczej mamy końcówkę "S" (/"ES") czasownika ; "she readS" (!) (podkreślone przeze mnie wielką literą) , analogicznie gdyby było bez "S" ; "she read" (!) wskazywałoby to jednoznacznie iż jest to czas Past Simple


Elbieta21246

Mi lektor powiedział I red she reads


Marcin428393

Też się dałem zlapać na "red" :/

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.