1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Czytamy gazetę."

"Czytamy gazetę."

Tłumaczenie:We read a newspaper.

April 9, 2014

26 komentarzy


Ciechanowiak

Kiedy piszemy "a" a kiedy "an"


mirriel

a - wymowa zaczyna się spółgoską

an - wymowa zaczyna się samogłoską


ArturCeller

a-kiedy wymowa zaczyna się spółgłoską w l.poj.np.a door an-samogłoska,ale np.a universty,bo czytamy(juniwersiti)


piper820453

an=Kiedy słowo, do którego się odnosisz, zaczyna się od a, e, i, o, u. eg "He eats an apple" a=Kiedy słowo nie zaczyna się od a, e, i, o, u. Eg "I eat a cake"


DorotaJarosz

Niezupełnie. Ważna jest wymowa następnego wyrazu (od samogłoski dla "an"), a nie pisownia, np. przed "hour" stawiamy "an", bo h się nie wymawia.


positiveperson

Kiedy dodajemy s np. Reads ?


Kooneer

Przy 3 osobie liczby pojedynczej w czasie present simple.


MAster947

Przy 3 os. l.poj.


Juleczka123598

A piszemy gdy jest Spółgłoska a an gdy Samogłoska


DorotaJarosz

Niezupełnie. Ważna jest wymowa następnego wyrazu (od samogłoski dla "an"), a nie pisownia, np. przed "hour" stawiamy "an", bo h się nie wymawia.


kris_lewy

Miało być "We are reading newspaper"...dlaczego nie We read a newspaper. Czym to się różni?


[użytkownik usunięty]

    Czasem. Ale w tym zdaniu nie da się stwierdzić, czy czytamy gazety w tej chwili, czy zwykle, co jakiś czas itd. Dlatego obie podane przez Ciebie wersje moim zdaniem powinny być skceptowane.


DorotaJarosz

    W obu czasach musi być przedimek przed rzeczownikiem policzalnym "newspaper" w liczbie pojedynczej, albo a albo the.

    "We are reading a newspaper" lub "We are reading the newspaper."

    "We read a newspaper" lub "We read the newspaper."

    Gdyby było słówko "our (newspaper)" = naszą (gazetę), to przedimek już byłby zbędny.


Sawek105473

    We read a newspaper


paula4_u

    A czemu musimy dodać to ,,a" i czemu czasami musi byc a czasami nie


DorotaJarosz

    Czy naprawdę musimy tłumaczyć to przy każdym zdaniu używającym przedimka? Poczytaj wskazówki do lekcji i komentarze do innych zdań. Nawet na tej stronie jest to już wyjaśnione. Ogólnie mówiąc najpierw czytaj, a potem dopiero zadawaj pytania na forum.


Vlad_Lesnievski

    We have been reading a newspaper chyba jak najbardziej powinno być zaliczane.


DorotaJarosz

    O tym czasie gramatycznym, to użytkownicy Duolingo mogą tylko śnić. ;) Nawet zwykły czas ciągły jest ledwo muśnięty.

    Nie otwierajmy tej puszki Pandory.


DorotaJarosz

    From our native speaker:

    I can't see a good reason to accept a past tense for a present one, without a context to justify it.

    With no context at all, that tense would be weird in the sentence. It would need to be an answer to the specific question: What have you been doing [today/this afternoon/this evening/etc/]?

    Od naszego native speakera:

    Poza tym zdanie polskie jest w czasie teraźniejszym (czytamy). Nie widzimy powodu, żeby akceptować tłumaczenia w czasie przeszłym bez odpowiedniego konteksu.

    W dodatku, bez żadnego kontekstu, czas We have been reading a newspaper byłby dziwny w samodzielnym zdaniu, musiałby być odpowiedzią na tak zadane pytanie: What have you been doing [today/this afternoon/this evening/etc/]?


Vlad_Lesnievski

    Present Perfect Continuous nie jest czasem przeszłym sensu stricto.

    Problem, jeśli można to tak w ogóle nazwać (moim zdaniem jest to zaleta), w tym, że w Duolingo wszystkie zdania są bez kontekstu. (Od kilku godzin nie robimy nic innego tylko) Czytamy gazetę.

    Ale ja tam się nie upieram. Wiemy o co chodzi, to najważniejsze.


Vlad_Lesnievski

    A jak z pozostałymi czasami? Co z Future Simple, Present Perfect?


DorotaJarosz

    Future Simple i Present Perfect są w kursie w osobnych tematach.

    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.