1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Ty i ja chodzimy."

"Ty i ja chodzimy."

Tłumaczenie:You and I walk.

April 9, 2014

6 komentarzy


szakal19

Nie powinno być you and me?


yuioyuio

Nie, ponieważ w tym zdaniu "ty i ja" to podmiot, więc musimy użyć subjective pronoun "I".

Clare and I are going for a coffee. -> subjective pronoun

The dog followed John and me to the door. -> objective pronoun


maniuto

Nie rozumiem tego


yuioyuio

Chodzi o to, że w angielskim są dwa rodzaje zaimków osobowych:
- subject pronouns (I, you, he, she, it, we, you, they), które występują w roli podmiotu
- object pronouns (me, you, him, her, it, us, you, them), które występują w roli dopełnienia.

Gdyby chodziło tylko o 1. os. l. poj, to byłoby tak:
I am going for a coffee. -> bo I jest podmiotem
The dog followed me to the door. -> bo podmiot to dog, a me jest dopełnieniem

Jeżeli do 1. os. l. poj. dodamy jeszcze jedną osobę pełniącą taką samą funkcje, to ona nie wpłynie na zmianę zaimków i powstaną takie zdania, jak napisałam w poprzednim komentarzu.


zczukiewski

im więcej piszesz tym mniej zrozumiałe to jest.


DariaBrzos

W której to kl bo ja z V

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij