1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She reads me her book."

"She reads me her book."

Çeviri:O bana onun kitabını okur.

April 9, 2014

19 Yorum


mehmet305421

"O onun kitabini bana okur" dedim kabul etmedi


kadirsayar

o onun kitabını bana okur desek niye yanlış oluyor


EgemenYour

o bana onun kitabını okur neden olmadi?


mehmetyzc

Eğer bu cümlenin çevirisi ''o bana onun kitabını okudu'' ise dahi anlamına gelen da yani 'to' eksik değil mi..


omercito

O, bana onun kitabını okur.

"to", dahi anlamındaki "de, da" anlamına gelmiyor. Bir anlamda "too" ile karıştırıyor olabilirsiniz; ancak bu cümlede "too" kullanmaya ihtiyaç yok.


MehmetMen

Her ne anlama geliyor yada nerelerde kullaniliyor


barx23

Bana kendi kitabını okur dedim kabul etmedi cümlede ki her özneyei yani she yi temsil ediyor olarak düşündüm. Aslında bu şekilde düşününce yanlış değil çeviri


azrapnr

bu ne ya ne biçim cümle böyle !


ayineduygu

Cumle moda mod olmazsa kabul etmiyor.. O onun kitabini bana okudu dedim. yanlismis...


buketsevcan

"Okudu" dediğinizde geçmiş zaman olur, fakat sorudaki cümle geniş zamanda.


ayineduygu

Yanlis yazmışım. Okur dediğimde hata veriyo. Cumledeki tüm kelimeler yerli yerinde olmalı. "O onun kitabini bana okur "ya da "kitabini bana okur" dersem yanlis ama "o bana onun kitabini okur" demem dogru. Bunu soylemeye çalışıyorum


buketsevcan

Türkçede bir cümleyi bir sürü farklı şekilde söyleyebiliriz ve hepsini alternatif cevaplara eklemek mümkün değil. O yüzden bu tip durumlarda cevabı raporlamanızı tavsiye ediyorum.


Jeretar

o kitabını bana okur da aynı anlam


TARIKAPAYDIN

o bana kitabini okur olmaz mi? sonucta ''her'' derken ''she'' nin ''her'' halinden bahsediyoruz eger baska biri degilse. ornegin ''the cat eats its food'' da kedi yemegini yer diye ceviririz di mi ?


Zerrinayco

bana'yı okudu'dan önce yazdım kabul etmedi


ali354666

Buradaki 'onun' denmesindeki amaç kitabı okuyan kişi mi yoksa bir başkası mı anlayamadım.E ğer kitabı okuyan kişinin kitabı değilse buradaki 'her' yerine'its' de kullanabiliriz.Ama bence tam anlamı "O bana kitabını okudu."olmalı.


tugcegizem

He yerine she yazsak olmuyor mu


mehmet163040

"O onun kitabını bana okur" dedim ve kabul etmedi ;(

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.