1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I only have an hour."

"I only have an hour."

Tłumaczenie:Mam tylko godzinę.

April 9, 2014

12 komentarzy


Motylek20

Dlaczego nie może być "ja tylko mam godzinę'? Wiem, że to niezbyt gramatyczne, ale...


Anielitka

MYŚLĘ ŻE DLATEGO BO ZNACZYŁO BY TO JAKBYŚ TYLKO TY Z POZOSTAŁYCH OSÓB MIAŁA TĄ GODZINĘ A W POPRAWNYM TŁUMACZENIU CHODZI O TO ŻE NP ROBISZ PRACE DOMOWĄ I MASZ NA TO TYLKO GODZINĘ


Kinia118

Po co te wielkie litery?


Anetie

Napisałam tak samo i też nie przyjęło. Pewnie dlatego, że brzmi jak "Kali jeść, Kali pić" ;)


Shadow271

... a potem umrę.


eskeV2

Czy "I have only an hour" również jest poprawne?


WarsawWill

Absolutnie tak, i jest chyba lepiej w języku potocznym.

Ale w języku normalnym zwykle wolimy umieścić "only" przed czasownikiem, niezależnie od tego, co modyfikuje.


skuwiak

Dlaczego jest an zamiast a


WarsawWill

To zależy od dźwięku nie od litery. Tutaj "h" nie jest wymawiane, więc, "an hour".

Z drugiej strony to jest "a university" (dzwięk jest "ju").


MaciekStaczyk

mam tylko 1 godzinę


Kacperdo

Dlaczego nie może być Ja mam tylko 1 godzinę?


teresa27777

Ja zawsze mówię mam tylko godzinę :-)

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij