Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Which one?"

Tłumaczenie:Który?

4 lata temu

10 komentarzy


LukaszSusik

A "ktory to" dlaczego zle?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W języku polskim często zastępujemy zdanie równoważnikiem zdania, czyli mówiąc "który to?" mamy na myśli "który to jest?" czyli "which one is it?". A "which one" znaczy po prostu "który?".

Spróbujmy dodać kontekst. Żona szykując się do wyjścia mówi "I'm going to wear a dress". A mąż pyta "Which one?" I oczywiście pasuje nam tu tylko tłumaczenie "którą?" a nie "która to?"

4 lata temu

Didik5r

Przecież który to which to na co ONE jak one to jeden

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

which? - który? (np. pierwszy lepszy)
which ONE? - który z...? / który spośród...? (Który "jeden" z grupy?)

Which house is yours? - Który jest twój dom? (np. Ten)
Which ONE is your house? - Który (z DOMÓW) jest twoim domem?

7 miesięcy temu

Rychuryszard

który? która? dobrze a które? już źle

4 lata temu

90Martyna

Liczba mnoga, czyli "which ones".

3 lata temu

buskes76

No tak ale "które dziecko?" to też l. poj. rodz. nijaki -'pokrywa się' z l. mn. rodz. żeńskim "które dziewczyny" i nijakim w l. mn. "które dzieci"

2 lata temu

zaczek31

no nie skoro nie macie kontekstu tylko frazy to powinno być ,,który to" jako zaakceptowane

1 rok temu

arko04

Nie może być samo which?

2 lata temu

Maciek421430

A skąd byś wiedział czy przetłumaczyć to w l. poj. czy w l. mn.

1 rok temu