1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Onu ne zaman öğrenmişti?"

"Onu ne zaman öğrenmişti?"

Çeviri:Wann hatte er davon erfahren?

December 20, 2017

15 Yorum


humetin

Wann hatte er es erfahren? (Sagt man so?)


FraukeNahr

Ja, das ist eine geläufige Formulierung.


humetin

Ich danke Dir :)


AmonEKO

Arkaasım Türkce konus. Almanca biliyorsan burda isin ne? Yorumlara giriyorum bikac kural ögrenirim diye, senin gibi almanca konusan degisiklerin yorumlari yüzünden yine bir sey anlamadan cıkıyorum. Cok güveniyorsan almancana calısma burda


SabineBergmann1

Neden bu kadar agresif? Ben Almanım, Türkçe öğreniyorum. Tersine çevrilmiş Duolıngo ağacıdır. 'Almanlar için Türkçe' diye bir ağaç yok. Bu yüzden buradayım. Yardım edebilirsem, yardım ederim. Birisi Almanca sorarsa ben de Almanca cevap veririm. bunun derdi ne?


AmonEKO

Senin durumun farklı, o konuda bir şey diyemem. Benim asıl muhatap aldığım arkadaş Türk ve gelip burda almanca soruyor. Ben buradaki tezata dikkat çekiyorum. Yoksa senin ana dilin almanca, elbetteki burada da almanca konuşacaksın. Bu farklı bir durum. Beni anlamamış gibisin.


SabineBergmann1

Öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim. Haklısın, tam olarak anlamıyorum. Burada bir Türk Almanca sorarsa, Almanca öğrendiklerini uygulamak istemesi de mümkündür. Değil mi?


AmonEKO

Burası chat uygulaması degil, almanca ögrendiklerini uygulamak istiyorsa bunun icin özel bir sürü uygulama var. Onlardan birini kullanabilir veya alman arkadaşlar edinebilir diye düşünüyorum. Özetle; bu 'yorum' kısmı öğrenmek için var, pratik yapmak için değil.


SabineBergmann1

Şu an ne yapıyorsun? Öğrenir misın yoksa benimle sohbet eder misin? Her biri onun. Yaşa ve yaşat.


gulenzek

"Davon" ne anlama geliyor?


SabineBergmann1

davon = bundan. Ama ayni anlam "Wann hatte er es erfahren" ve "Wann hatte davon erfahren"


muratregen

"Wann hatte Sie ihn erfahren?" de doğru olur mu?


humetin

...hatten Sie.....


SabineBergmann1

"hatten Sie" ya da "hatte sie". Dilbilgisel olarak "onu" için “ihn” veya “sie” kullanmak doğru, ancak gerçekten mantıklı değil, çünkü "ihn" veya "sie" insanlara ifade eder. "Wann hatten Sie den Mann/Jungen (die Frau/das Mädchen) erfahren"= mantikli değil, değil mi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.