1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sandviç peynir içerir."

"Sandviç peynir içerir."

Çeviri:The sandwich contains cheese.

April 10, 2014

18 Yorum


falconblue

"The sandwich includes cheese" hatalı mı?


vvsey

Biraz hatalı, evet. Fark az ama önemli. Ama anlatmak biraz zor. Include, bir şey, başka bir şeyin parçasıdır demek. Peynir de sandviçin parçasıdır gibi bir şey. Gerçekten hata değil ama kulağıma tuhaf. Include, başka şeylerle kullanırız. Mesela, bu fıyat, vergi içerir. This price imcludes taxes. Evet, vergi de fiyatın içinde. Ve the sandwich contains cheese ne demek? Sandviç içinde peynir var demek. Böyle söyleriz. Yada, there is cheese in the sandwich.


Enes18tr

Kabul etti bende


bercemsultan

Sandwich contains cheese yazdim basina a koymalisiniz diyip hata verdi. Turkce cevirisinde a olmadigi icin bence istege birakilmaliymis


EnginDEGE1

The sandwich includes cheese neden kabul edilmiyor


ersoybal

Neden " includes " olmadi hocam.


PhoeniXim

Sandwich contains cheese

Yazdım a sandwich olması lazım dedi... A'sız da doğru değil mi


TheProStudent

Sayılabilen bir isim olduğu için tek kalamaz, a veya the bulunması gerekiyor. Nedeni: https://www.duolingo.com/comment/1632177


erkantaylan

Sandwich sayılamayan nesne mi A Sandwich'i kabul etmiyor


TheProStudent

"I ate three sandwiches yesterday" diye bir cümle kurabiliyoruz, yani sorun sayılabilir olmada değil. A ile doğru kullanımdır, henüz eklemedilerse rapor edilmeli.


ilknr1

involve da kullanılabilir sanırım, öyle değil mi?


vvsey

Kullanılamaz. Involve, normalde bir aktivite veya bir durum ile kullanırız. I involve my family in my decisions. I am involved in the life of the community.


Eyup198063

Tamam, herhangi bir sandvici degil de, belirli bir sandvici isaret ettigi icin basina 'the' veya 'a' koymaliyiz, iyi de icine konulan peynir de belli bir peynir, onun da basina 'the' koymamiz gerekmez mi? Ogrenmek icin soruyorum


ERENAKSU

sandwich in başına "the" geliyor da peynirin başına neden "the" gelmiyor


radyoaktif

"sandwich contains cheese" neden sayıılmıyor ? belki burda bir genelleme var kim bilebilir? belirli bir sandiviçten bahsetse the koymasını anlarım... ama öyle bir durum olup olmadığını da bilmiyoruz. çok saçma bir cevap kanımca.


TheProStudent

Genelleme yapılması durumunda çoğul kullanılır.


zgr8

neden includes olamıyor?


sowhat608845

Niye the sandwich has cheese niye olmuyo

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.