Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sandviç peynir içerir."

Çeviri:The sandwich contains cheese.

4 yıl önce

16 Yorum


falconblue

"The sandwich includes cheese" hatalı mı?

4 yıl önce

vvsey
vvsey

Biraz hatalı, evet. Fark az ama önemli. Ama anlatmak biraz zor. Include, bir şey, başka bir şeyin parçasıdır demek. Peynir de sandviçin parçasıdır gibi bir şey. Gerçekten hata değil ama kulağıma tuhaf. Include, başka şeylerle kullanırız. Mesela, bu fıyat, vergi içerir. This price imcludes taxes. Evet, vergi de fiyatın içinde. Ve the sandwich contains cheese ne demek? Sandviç içinde peynir var demek. Böyle söyleriz. Yada, there is cheese in the sandwich.

2 yıl önce

EnginDEGE1

The sandwich includes cheese neden kabul edilmiyor

4 yıl önce

bercemsultan

Sandwich contains cheese yazdim basina a koymalisiniz diyip hata verdi. Turkce cevirisinde a olmadigi icin bence istege birakilmaliymis

3 yıl önce

ersoybal

Neden " includes " olmadi hocam.

3 yıl önce

PhoeniXim

Sandwich contains cheese

Yazdım a sandwich olması lazım dedi... A'sız da doğru değil mi

3 yıl önce

TheProStudent

Sayılabilen bir isim olduğu için tek kalamaz, a veya the bulunması gerekiyor. Nedeni: https://www.duolingo.com/comment/1632177

3 yıl önce

erkantaylan

Sandwich sayılamayan nesne mi A Sandwich'i kabul etmiyor

3 yıl önce

TheProStudent

"I ate three sandwiches yesterday" diye bir cümle kurabiliyoruz, yani sorun sayılabilir olmada değil. A ile doğru kullanımdır, henüz eklemedilerse rapor edilmeli.

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

involve da kullanılabilir sanırım, öyle değil mi?

3 yıl önce

vvsey
vvsey

Kullanılamaz. Involve, normalde bir aktivite veya bir durum ile kullanırız. I involve my family in my decisions. I am involved in the life of the community.

2 yıl önce

radyoaktif

"sandwich contains cheese" neden sayıılmıyor ? belki burda bir genelleme var kim bilebilir? belirli bir sandiviçten bahsetse the koymasını anlarım... ama öyle bir durum olup olmadığını da bilmiyoruz. çok saçma bir cevap kanımca.

3 yıl önce

TheProStudent

Genelleme yapılması durumunda çoğul kullanılır.

3 yıl önce

zgr8
zgr8

neden includes olamıyor?

3 yıl önce

Eyup198063

Tamam, herhangi bir sandvici degil de, belirli bir sandvici isaret ettigi icin basina 'the' veya 'a' koymaliyiz, iyi de icine konulan peynir de belli bir peynir, onun da basina 'the' koymamiz gerekmez mi? Ogrenmek icin soruyorum

1 yıl önce

sowhat608845

Niye the sandwich has cheese niye olmuyo

1 yıl önce