1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz gazete okuruz."

"Biz gazete okuruz."

Çeviri:We read newspapers.

April 10, 2014

7 Yorum
Tartışma kilitli.


ErdiTartar

İstenen cümle biz gazete okuruz. Biz gazeteleri okuruz değil. S takısı yanlış lütfen dikkat edelim.


Selcen_Ozturk

kesinlikle yanlis degil. Dilleri birebir cevirmeye calisirsaniz ve öyle düsünürseniz ögrenmeniz mümkün degil. Bu konunun aciklamalari öncelikle derse girdiginizde "ipuclari ve notlar"da mevcut. ayrica asagida baska bir arkadas link vermis, acip okuyunuz. Ingilizcede genel ifadelerde, mesela genel olarak "gazete okuma" olayindan bahsederken her zaman COGUL kullanilir. Fakat Türkcede tekil kullaniyoruz. Ingilizcede sayilabilen tekil bir nesne ASLA tek basina kullanilamaz cümlenin nesnesi olarak. yani NEWSPAPERS demek zorundasiniz. https://www.duolingo.com/comment/1632177


yumurcak

s eki çoğul yapmaz mı?(gazetelere)


secretrecipe

Neden çoğul olarak çevrilmediği hakkında şu yazı açıklayıcı olacaktır: https://www.duolingo.com/comment/1646458


rukiye.ozb

Kafa karıştırıcı bu cümlede s kullanılmaz ancak pragraf olur da gelişine göre sahiplik olarak s alır ancak bu cümle için s hatalı


Mehmet.Alsancak

Soyle söyleyebiliriz yani eger ozne cogul oolursa nesnenin tekil yani "a"veya "an" ya da daha önce bahis konusu olan bi nesne olduğunu belli eden "the" eki kullanilmazsa nesne cogul olmak zorunda.Bu şekilde anlamak lazım :)) kolay gelsin.


LIFEBECOOL

Bakın arkadaşlar ben anladığım kadarıyla anlatmak isterim şimdi we read newspapers kelimesi biz gazete okuruz olarak çevrilir -s takisi alir çünkü herhangi bir gazeteden bahsedildigi için ingilizcede çoğul sayılır fakat the newspaper olduğunda belirtilmiş bir gazete olduğu için tekil çevrilir yine the newspapers olsaydı belirtilmiş gazeteleri olduğu için-s takisi gelmiş olacaktı umarım yardimci olmuaumdur Teşekkürler :)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.