Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Esas ders yarın."

Çeviri:The main lecture is tomorrow.

4 yıl önce

18 Yorum


CabriEnes

lecture yerine neden lesson olmuyor bilen var mı acaba?

4 yıl önce

vvsey
vvsey

Class - bir kurs gibi. English class, Geography class, History class, Dance class, Cooking class, ...

Lecture - üniversitede büyük bir odada profesör öğrencilere konuşur, birşey anlatır. Bir sunum gibi

Lesson - kurstan öğrenmek için bir ünite. İngilizce kitabımdan üçüncü lesson okurum. O lesson, 'Geniş zaman'. Duolingo'da bu şimdiki lesson, "Eğitim"

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"Lesson" iyi anlatınız ama benim Redhouse'da "lesson" demek "ders".

Genellikle üniversite için "lesson" kullanmıyoruz. "Esas ders yarın." sadece üniversite için kullanır mı? Yoksa neden bu cümlede "lesson" olmuyor?

2 yıl önce

vvsey
vvsey

Belki beni anlamadınız. "Lesson", her tür okul için kullanabiliriz. Ama "lecture", performans gibi bir şey. "Lesson", kitaptan bir bölüm gibi bir şey. "Esas bölüm yarın", olur mu? Bence, biraz saçma gibi. Esas lecture yarın, ve şu lecture'ün zarfında öğretmen bize lesson 21 anlatacak.

Problem bu: "lesson" her zaman "ders" olabilir, ama "ders" her zaman "lesson" değil.

"Lesson", bilgidir. "Lecture", performansdır. Öğrencilerin kitaplarında lesson'ler var. Öğretmen okulda lecture yapar. Yarın çok önemli bir lecture olacak.

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

İngilizce ana dillim o yüzden "lesson" ve "lecture" v.b. anlıyorum: burada ters kurs yaparım.

Sorunum Türkçe için. "Esas ders yarın." ilk okul (mesela) için kullanabilir miyim?

Anlıyorum dediniz: 'Problem bu: "lesson" her zaman "ders" olabilir, ama "ders" her zaman "lesson" değil.' Teşekkür ederim.

Bilmiyorum Duolingo'da tek yon tercümanlık olur mu olmaz mu. O yüzden sordum burada https://www.duolingo.com/comment/11333048

Bu iyi bir analog mı? "Rat" her zaman "fare" olabilir, ama "fare" her zaman "rat" değil, çünkü bazen "mouse" demek.

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Ana diliniz Türkçe değil mi? Tek lojik olurmuş. Belki çözüm bu:

"The main lecture is tomorrow." "The main lesson is tomorrow."

ikisi "Esas ders yarın." gidecek. Ama "Esas ders yarın." tercümanlık sorma.

Şu cümle ne durumda kullanılır örnekler yazarım:

Student: "Sorry I missed your lecture on Turkish politics yesterday." Tutor: "Don't worry that was just an introduction. You know that stuff already from your trip to Turkey. The main lecture is next week; because one of the party leaders is coming to work in this university after they lose the election. Of course I cannot tell you the name yet."

Parent: "Julie was off school sick last week and missed your lesson on fractions. She is better now so does she need to do extra homework do you think?" Teacher: "I'm glad she is better now. Don't worry the main lesson on fractions is tomorrow. I think she'll be fine but I'll keep an eye on her and let you know if she is having difficulty."

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"Lesson" ve "lecture" o farklılık değil.

Burada ileri seviye değil. Daha üzün yorumlar gerek yok bence. Yazdiniz 'Problem bu: "lesson" her zaman "ders" olabilir, ama "ders" her zaman "lesson" değil.'

O yüzden basit ve hızlı bir çözüm bu:

Öğrencilere bu cümle sadece İngilizceden Türkçeye tercüme edecek, yani tek yon. Ondan sonra daha üzün cümleler ekler. Yeni cümleler bazen okulda bazen üniversitede olacak.

2 yıl önce

vvsey
vvsey

Ah, şimdi ben anladım. Tek lojik. :) Bir Türk'e sormamız lazım ama bence "esas ders yarın" her tür okul için kullanılabilir. Ama benim problemim bu: "the main lesson is tomorrow" kulağa biraz tuhaf geliyor. İngilizcede şu cümle ne durumda kullanılır?

2 yıl önce

vvsey
vvsey

Evet, Türkçe şimdi bir dilim. Ama örneklerinizde bir şey dikkatınızı çekti mi? "The main lesson is tomorrow" için gerçek bir örnek vermediniz. Have you noticed how you didn't give a true example for that sentence? Siz yazdınız "the main lesson ON FRACTIONS is tomorrow". The sentence needed something concrete, something tangible. Somut bir şeye ihtiyaç vardı. Ama "lecture" ile böyle ihtiyaç yok. Yalnız kalabilir. The main lecture is tomorrow. The main lesson on fractions is tomorrow. Belki sizin çözümüz o.

2 yıl önce

deenosh
deenosh

Ben de merak ediyorum

4 yıl önce

MuhammedAliKara

Ders ile class ın ne alakası var the main class demiş

3 yıl önce

nimesayer61

Bende..yada neye göre ayrim yapiyoruz

4 yıl önce

burhanzdem

Lesson kelimesi için en iyi ayrımı şöyle yapabilirsiniz; lesson=(ibretlik) ders / lecture=ders (anlatılan-konferans)... ve evet senelerdir yanlış ya da farklı öğrenilen şeyler çok.

4 yıl önce

aygulce

Anlamadm

3 yıl önce

bahadir35

Real lecture olmazmi

3 yıl önce

DmbyC

Neden class?

3 yıl önce

BirtanMartyn

Esas ders yarın ve The main lecture is tomorrow arasında bağlantı kuramıyorum. Türkçesi sokak ağzıyla yazılmış gibi.

2 yıl önce

doamupidom

is koymsak nolcak be ne salakça

1 yıl önce