1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Ona je kanapkę."

"Ona je kanapkę."

Tłumaczenie:She eats a sandwich.

April 11, 2014

9 komentarzy


xetam

Kiedy dodajemy "a"?


MichaWiert

Przed rzeczownikiem który zaczyna się na spółgłoskę i jest w liczbie pojedynczej policzalnej


Monika841830

Ja nie rozumiem, czemu tu uzywamy czasu present simple. Przeciez to jest do czynnosci trwajacych albo rutynowych. Co, ona je tę kanapkę i je i je i je? Dla mnie logiczniejszy bylby tutaj present continous, bo robi to aktualnie w tym momencie.


Ewa_GRS

Zakceptowalo mi Present Continous ale nie rozumiem dlaczego domyślnie ustawiony jest Present Simple? Przecież w zdaniu chodzi o to, że ona je kanpakę w tej chwili, a nie ogólnie że jada kanapki. Bo wtedy już liczbanoga by musiala być


br0d4
Mod
Plus

Zakceptowalo mi Present Continous ale nie rozumiem dlaczego domyślnie ustawiony jest Present Simple?

Bo w tym kursie czas Present Continous jest bardzo późno wprowadzany. Jak twierdzi moja znajoma nauczycielka angielskiego, Simple Present jest powszechnie stosowany w początkowym nauczaniu języka angielskiego, w miejsce innych czasów gramatycznych, których uczniowie jeszcze nie znają - bo jest to czas dośc uniwersalny, który w niektórych kontakstach może po prostu zasępowac inne czasy. Więcej tu: https://forum.duolingo.com/comment/34019817

... a nie ogólnie że jada kanapki. Bo wtedy już liczbanoga by musiala być

Niekoniecznie. To znaczy, logicznie rzecz biorąc, może masz rację - ale to tak działa w języku polskim. W jezyku angielskim samo zastosowanie czasy Simple Present może wskazywać na pewne ogóle przyzwyczajenie.


Karrat8

ja tez nie rozumie tego "a" raz tak raz tak


Kotezzer

A masz, gdy jest rzeczownik policzalny zaczynający się na spółgłoskę: - a book - a strawberry - a door

Bywa też, że używasz "a" przed obiektem nie określonym, a gdy chcesz podkreślić i zaznaczyć o który dokładnie obiekt Ci chodzi, mówisz: - the book - the door - the strawberry

Z kolei "an" używasz przed rzeczownikami zaczynającymi się na samogłoskę: - an apple - an elephant - an iMac


MartaMarcz1

Przed wyrazem który zaczyna się na spólgloske


Marcin888740

Kolejny blad ona je kanapke wiec logiczne ze ta okreslona kanapkę a nie jakaś kanapkę. A sandwich jest ok jesli mówię I saw a sanwich at shop. Wtedy nie wiadomo jaką kanapkę widziałem ale wiem jaką ona je

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.