Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She drank water two days ago."

Çeviri:O iki gün önce su içti.

4 yıl önce

17 Yorum


NalanAslan1

2 gün önce su içmiş 2 gündür susuz mu bu kız? Yazık.

3 yıl önce

NurmerYldz

çay seviyosa demek ki...

2 yıl önce

HilalTemel1

Akılcı bir yaklaşım :)

1 yıl önce

Lokmanmutlu

İsmail abi aklıma geldi

9 ay önce

cronychucky

She has drink de diyebiliriz degilmi ?

4 yıl önce

secretrecipe

Diyemeyiz çünkü "two days ago" kesin bir zaman ifadesiyle eylemin bittiğini gösteriyor.

"She has drunk water" dediğinizde suyun henüz içildiğini veya içilmesinin üstünden çok zaman geçmediğini anlatırsınız.

Şu sayfada "present perfect tense" ile hangi zaman ifadelerinin kullanıldığını gösteren kısa bir slayt var: http://www.slideshare.net/terefernan/time-expressions-used-with-the-present-perfect-tense

4 yıl önce

jansetesen

Present perfect belirsiz zamanda gerçekleşen etkisi hâlâ süren zaman kalıbı değil miydi? Iki gün once içilen suyun etkisi hâlâ nasıl sürüyor? Ustelik belirli bir zamani da var - iki gun once. Bu durumda nasil present perfect kullanıyoruz? Neye gore kullanıyoruz?

2 yıl önce

Mesutov

Bu cümle present perfect değil zaten araya sıkıştırmışlar sanırım past ile aradaki farkı anlmamız için

2 yıl önce

aAhmetKara

Iki gün önce su içmiş ve bugun 3. Suyunu icebilir bu yuzden present perfect sanirim

9 ay önce

semih48330

Iki gun once o su içmiş yanlis mi

2 yıl önce

srrsar8

O iki gün evvel su içti. Doğru olarak eklenmesi gerekmezmi?

2 yıl önce

zeynep759433
<h1>dualingo</h1>
2 yıl önce

zeynepsarsilmaz

Drank değil, drink diyor. Bu yüzden de cümle aslında anlamsız oluyor. Seslendirme gözden geçirilse bir...

2 yıl önce

Velikaraki

İki gün önce o su içti. Bu cevap neden kabul edilmedi?

1 yıl önce

emrecetinkaya45

drank ne aq

8 ay önce

MusalZafer

drank'ın okunuşunu drink olarak söylüyor oysa okunuşu drank olmalı.

8 ay önce

Sanitskrn

Bu past arkadaslar fiilin ikinci hali var dikkat edin

7 ay önce