Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She drank water two days ago."

Çeviri:O iki gün önce su içti.

0
4 yıl önce

17 Yorum


NalanAslan1

2 gün önce su içmiş 2 gündür susuz mu bu kız? Yazık.

5
Cevap ver13 yıl önce

NurmerYldz

çay seviyosa demek ki...

6
Cevap ver2 yıl önce

HilalTemel1

Akılcı bir yaklaşım :)

2
Cevap ver1 yıl önce

Lokmanmutlu

İsmail abi aklıma geldi

2
Cevap ver9 ay önce

cronychucky

She has drink de diyebiliriz degilmi ?

0
Cevap ver4 yıl önce

secretrecipe

Diyemeyiz çünkü "two days ago" kesin bir zaman ifadesiyle eylemin bittiğini gösteriyor.

"She has drunk water" dediğinizde suyun henüz içildiğini veya içilmesinin üstünden çok zaman geçmediğini anlatırsınız.

Şu sayfada "present perfect tense" ile hangi zaman ifadelerinin kullanıldığını gösteren kısa bir slayt var: http://www.slideshare.net/terefernan/time-expressions-used-with-the-present-perfect-tense

14
Cevap ver4 yıl önce

jansetesen

Present perfect belirsiz zamanda gerçekleşen etkisi hâlâ süren zaman kalıbı değil miydi? Iki gün once içilen suyun etkisi hâlâ nasıl sürüyor? Ustelik belirli bir zamani da var - iki gun once. Bu durumda nasil present perfect kullanıyoruz? Neye gore kullanıyoruz?

0
Cevap ver2 yıl önce

Mesutov

Bu cümle present perfect değil zaten araya sıkıştırmışlar sanırım past ile aradaki farkı anlmamız için

7
Cevap ver2 yıl önce

aAhmetKara

Iki gün önce su içmiş ve bugun 3. Suyunu icebilir bu yuzden present perfect sanirim

0
Cevap ver8 ay önce

semih48330

Iki gun once o su içmiş yanlis mi

0
Cevap ver2 yıl önce

srrsar8

O iki gün evvel su içti. Doğru olarak eklenmesi gerekmezmi?

0
Cevap ver2 yıl önce

zeynep759433
<h1>dualingo</h1>
0
Cevap ver2 yıl önce

zeynepsarsilmaz

Drank değil, drink diyor. Bu yüzden de cümle aslında anlamsız oluyor. Seslendirme gözden geçirilse bir...

0
Cevap ver2 yıl önce

Velikaraki

İki gün önce o su içti. Bu cevap neden kabul edilmedi?

0
Cevap ver1 yıl önce

emrecetinkaya45

drank ne aq

0
Cevap ver8 ay önce

MusalZafer

drank'ın okunuşunu drink olarak söylüyor oysa okunuşu drank olmalı.

0
Cevap ver8 ay önce

Sanitskrn

Bu past arkadaslar fiilin ikinci hali var dikkat edin

0
Cevap ver7 ay önce