1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "She walks by me."

"She walks by me."

Tłumaczenie:Ona przechodzi obok mnie.

April 11, 2014

15 komentarzy


irena704294

Bardzo dziękuję Asiu D. Twoje informacje są bardzo precyzyjne i konkretne.Wiele sie z nich uczę. Dziękuję bardzo.


moniczkas

Dzieki yuioyuio za twoje odpowiedzi


MateuszPrz2

Brakuje "Przechodzi obok mnie"


pogun

She walks near me - czy takie zdanie tez jest poprawnie ?


yuioyuio

Samo "walk" oznacza "iść, chodzić", więc zdanie "she walks near me" znaczy "ona chodzi blisko mnie". "Przechodzić (mijać)" to "walk by".

Pamiętajmy tylko, że "walk by" znaczy "mijać", ale idąc pieszo. Analogicznie można "run by", "drive by", itd. A neutralne mijać, bez wskazania na sposób przemieszczania się to "pass by", stąd "przechodzień" to "passerby" (uwaga na l.mn. passersby).


renik9

Dzieki za tak fantastyczne wytlumaczenie


jaga9

Nie rozumiem, napisałam "Ona idzie przy mnie." i program uznał to za poprawne, a jako dodatkowe poprawne tłumaczenie podał " Ona przechodzi obok mnie". Generalnie mam też problem kiedy powinno być " go -goes" a kiedy "walk" np. " I walk to her" czy " I go to her", a w zdaniu "She walks by me". wymieniając "walks" na "goes" ???


SiemikMax

Jezeli dobrze rozumie to he runs by me on przebiega obok mnie?


Yola448704

He runs by me - Mija mnie w biegu / Biegnie koło mnie

"Jeżeli dobrze ROZUMIEM"......… (on, ona, ono) rozumie


SiemikMax

A czy tłumaczenie Ona idzie przy mnie byłoby poprawne. Wg tłumacza Googla zdanie "pies idzie przy mnie" to "Dog walks by me" ale już Ona idzie przy mnie to She goes with me


zosia369093

Teraz już rozumiem, dziękuję Asiu Dyczko


mmmbbb1

A jak będzie: "Ona idzie po mnie." (odebrać mnie np. z przystanku, lotniska) - "She walks for me." ?


buskes76

Nie myl konia z bykiem...
"Ona PRZYCHODZI DO mnie" - "She COMES TO me" //
"Ona PRZECHODZI OBOK mnie" - "She WALKS BY me" jak w tym ćwiczeniu ale mi się wydaje że tu może lepiej by było "She PASSES BY me" ale głowy nie dam i mógłby to skomentować któryś native speaker


Kinga86464

Ona przechodzi obok mnie, czy Ona chodzi przy mnie. Słownik duolingo zalicza obydwa jako poprawne, ale "chodzi" a "przechodzi" - to dwa różne znaczenia.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.