1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "On nie jest ani mężczyzną an…

"On nie jest ani mężczyzną ani chłopcem."

Tłumaczenie:He is neither a man nor a boy.

April 12, 2014

20 komentarzy


celusz

Czyli kim? Kocham Duolingo :)


BenjiMcKenobi

Np. zwierzęciem płci męskiej.


Egzop

Zwierzęta w j. angielskim są określane przez "It" niezależnie od płci. Tak ogólnie...


DorotaJarosz

Ukochane zwierzęta domowe często się "uczłowiecza" i mówi się o nich he or she. Czyli rzeczywiście może być taka rozmowa:

  • O kim ty myślisz?
  • O moim przyjacielu ...
  • Szybko mów!
  • ... On nie jest ani chłopcem ani mężczyzną.
  • Jak to? To kim on jest?
  • Zwyczajnie. Jest moim najwierniejszym przyjacielem - psem.

fryzjerka69

Czy nie powinno być "not a boy"


yuioyuio

Nie. Jest tu użyta konstrukcja neither...nor oznaczająca ani...ani, używana w zdaniach twierdzących, np. I eat neither meat nor fish = Nie jem ani mięsa ani ryb.

Przy okazji wspomnę jeszcze o dwóch podobnych konstrukcjach. Either...or też znaczy ani...ani, ale jest używane w przeczeniach, czyli to samo zdanie możemy sformułować I don't eat either meat or fish = Nie jem ani mięsa ani ryb. Jeśli either...or jest użyte w zdaniu twierdzącym lub pytaniu, znaczy albo..albo, np. We can either go to the park or to the woods = Możemy iść albo do parku albo do lasu.

Ostatnia konstrukcja to both...and i znaczy i...i, np I eat both meat and fish = Jem i mięso i ryby.


alburd

Asiu, dzięki, super wytłumaczone!


tessa115

Dlaczego tu musi być przedimek "a" a w zdaniu u moderatora nie? (I eat neither meat nor fish)


880201

Przedimek "a" i "an" wstawia się przed rzeczownikiem policzalnym w liczbie pojedynczej. Mężczyzna(man) i chłopiec(boy) to rzeczowniki policzalne, natomiast mięso(meat) i ryba - jako mięso(fish) nie są policzalne. https://www.ang.pl/gramatyka/rzeczowniki-nouns/policzalne-i-niepoliczalne


Greg105437

Wcześniej miałam z tym takie problemy! Że robiłam to chyba 4 razy i nie mogłam się tego nauczyć a teraz pisze to na easy!


piotrek690169

Dlaczego znów poprawna odpowiedź wyświetlono na czerwono. Proszę o korektę


AnnaZdrojek

Czyli czym on jest ?


MichalKa719318

Lepiej nie wiedziec. Masakra


MikolajSerafin

Goole Translate: "He is not a man and not a boy."


piotras153

Nor chyba tu nie pasuje, prawda?


DorotaJarosz

Jak najbardziej pasuje. Jest to konstrukcja neither ... nor, zaprzeczenie konstrukcji either ... or.

not + either = neither; not + or = nor

Przeczytaj wyjaśnienie yuioyuio sprzed pięciu lat. Ciągle prawda. https://forum.duolingo.com/comment/2586419$comment_id=2586748


WiesawaRak

Co ja napisalam źle? Przecież to samo piszesz i ja mam źle. Dlaczego?


kalina112

to nor trochę mnie dekoncentruje...


Ulakir

czyli kim/czym on jest?!

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.