"Hesaidthathelovedeveryone."

Fordítás:Azt mondta, mindenkit szeret.

11 hónapja

25 hozzászólás


miklos44

Szerintem mindkét megoldás jó. Egyik az időegyeztetés miatt "loved", másik esetben mert a múltban mondta, de a múltban is "szerette".

8 hónapja

Harga
Harga

Melyik kettő?

4 hónapja

TthKlmn

Tudjuk, a duo megoldása a jó!Csakhogy évente jön egy értesítés hogy elfogadják a fordításomat!

4 hónapja

Adam1978
Adam1978
Mod

„Szeretett” fordítás esetén ez megy ki magyarázatként: ő a múltban nem mondhatta, hogy most, a jelenben mindenkit szeret, csak azt, hogy akkor mindenkit szeretett: az angolban loved kell, de jelennel fordítjuk!

2 hónapja

EngedyGbor

A "he loved" miatt "Azt mondta, hogy mindenkit szeretett." miért nem jó? "Azt mondta, mindenkit szeret." is jó.

11 hónapja

AntalBatyg

Így mondják ha valakinek idézed a szavait amit a múltban mondott. Ha multban simple present/egyszerű jelent-t használt akkor amikor idézed a szavait(mint a fenti mondat)akkor át alakítod a szavait simple past/egyszerű múltatba. Ha folyamatos jelent használt volna akkor folyamatos múltat kell használni és így tovább. Reported speech/függő beszéd-nek hívják ha többet szeretnél róla tanulni.

7 hónapja

Barika13763

Helló! Itt a segítségben azt írja hogy a "loved" ha van múltbeli főige a mondatban akkor az szeret jelentéssel bír.

10 hónapja

TthKlmn

Barika milyen segítségben?

4 hónapja

Transylvanus

El kellene fogadni ,hiszen az ige múlt időben van. A feladat is a múlt időről szól.

5 hónapja

PalNabilek

Segitséget kérek! Azt szeretném tudni mi itt a szabály! Miért van mindkét ige multidőben!...és ha úgy van, akkor miért forditom a másodikat jelenidőben?... miért nem használok eleve jelenidőt??

9 hónapja

AntalBatyg

Reported speech vagy magyarul függő beszéd. Keress rá.

7 hónapja

horvathgab13

Miért szeret? SZERETETT !! Még azt is összezavarják ,amit az ember egyszer megtanult ! Javítsák ki!

4 hónapja

Harga
Harga

Elrontanák vele. Duo megoldása korrekt. "He said he had loved everyone." - "Azt mondta, mindenkit szeretett." (Lásd még AntalBatyg hozzászólását.)

4 hónapja

TthKlmn

He said that he loves everyone.

4 hónapja

Harga
Harga

Igen, ez rossz. Jó pl. így: "He says that he loves everyone." Vagy mint Duo példamondata: "He said that he loved everyone." Fordítás: Azt mondta, mindenkit szeret.

4 hónapja

TthKlmn

Hogy van akkor az, Azt mondta, mindenkit szeretett.

4 hónapja

Adam1978
Adam1978
Mod

Remek kérdés! Ez úgy van angolul: He said (that) he had loved everyone. Ilyenkor tehát a Past Perfect igeidőt kell használni (ha korábban szeretett, mint amikor ezt mondta).

2 hónapja

TthKlmn

He loves= szeret He loved= szeretett

4 hónapja

Harga
Harga

Igen, és: "He said he loved... - Mondta, hogy szeret.." (Bővebb magyarázatért lásd még AntalBatyg hozzászólását!)

4 hónapja

TthKlmn

He loves = szeret He loved = szeret what is the different?

4 hónapja

Adam1978
Adam1978
Mod

Az, hogy itt a "he loved" a "he said" után szerepel, konkrétan annak van alárendelve.

2 hónapja

bakteros

Loved-szeretett?

3 hónapja

Panni729515

Nem értem miből kellene észrevenni földi halandónak. hogy a "loved" nem múltidő. Hogy kellene mondani, hogy " Azt mondta hogy mindenkit szeretett", mert a fordító erre az angol mondatra múltidős változatot ad.

1 hónapja

kogu4
kogu4

Olvass!

1 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.