1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onlar yeni bir sokak açarlar…

"Onlar yeni bir sokak açarlardı."

Çeviri:They would have opened a new street.

April 12, 2014

9 Yorum

Konu önem sırasına göre

R.Corleone

( would + have + V3 ) ile ( would + V ) arasındaki fark nedir?

May 22, 2015

ugurcansayan

"Would" + V kalıbı, gelecek zamanın hikâyesi olarak tercüme edilebilir. Geçmişteki koşulların değişikliğinin açtığı olasılıklara karşı beklentileri, planları açıklamada kullanılır: "Yapacaktı, isteyecekti"

"Would" + V ("Have" + V3) de üstte andığım kalıbın "perfect" hâlidir. Yâni üstteki zamanı ve onu etkileyecek kadarki öncesini kapsar: "Yapmış olacaktı, istemiş olacaktı"

İkisinin arasındaki ayrım diğer simple ve perfect tense'lerin aralarındaki ayrımla aynı. Bunu hem sözcük çekimlerinde hem de anlamlarında görebiliriz:

I do -> I have done (Basit şimdiki zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I did -> I had done (Basit geçmiş zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I will do -> I will have done (Basit gelecek zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I would do -> I would have done (Artık geçmişte kalan bir zamanın geleceği, bir tık geçmişe ötelendi)


trda

tesekkurler ancak yinede tam ayrımı anlayamadım


RahenMivse

aynen bilen biri cevaplayabilir mi?


kgdemir

sokak açmak nedir birisi bana bunu açıklayabilir mi :)


huseyinkuruoglu

They used to open a new street


ugurcansayan

"Used" eylemi eski alışkanlıklar için kullanılan kalıbın bir parçası. "Koşullu geçmiş zaman kipi" olduğu için dediğiniz doğru yanıt olmuyor.


merYesilda

Would ve used to ayni anlamda kullanılırlar tek fark durum fiili oldugu zaman love like gibi would kullanılmaz used to kullanilir hatali soru

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.