Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onlar yeni bir sokak açarlardı."

Çeviri:They would have opened a new street.

4 yıl önce

9 Yorum


R.Corleone

( would + have + V3 ) ile ( would + V ) arasındaki fark nedir?

3 yıl önce

ugurcansayan

"Would" + V kalıbı, gelecek zamanın hikâyesi olarak tercüme edilebilir. Geçmişteki koşulların değişikliğinin açtığı olasılıklara karşı beklentileri, planları açıklamada kullanılır: "Yapacaktı, isteyecekti"

"Would" + V ("Have" + V3) de üstte andığım kalıbın "perfect" hâlidir. Yâni üstteki zamanı ve onu etkileyecek kadarki öncesini kapsar: "Yapmış olacaktı, istemiş olacaktı"

İkisinin arasındaki ayrım diğer simple ve perfect tense'lerin aralarındaki ayrımla aynı. Bunu hem sözcük çekimlerinde hem de anlamlarında görebiliriz:

I do -> I have done (Basit şimdiki zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I did -> I had done (Basit geçmiş zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I will do -> I will have done (Basit gelecek zaman bir tık geçmişe ötelendi)

I would do -> I would have done (Artık geçmişte kalan bir zamanın geleceği, bir tık geçmişe ötelendi)

3 yıl önce

trda

tesekkurler ancak yinede tam ayrımı anlayamadım

3 yıl önce

RahenMivse

aynen bilen biri cevaplayabilir mi?

3 yıl önce

kgdemir

sokak açmak nedir birisi bana bunu açıklayabilir mi :)

2 yıl önce

huseyinkuruoglu

They used to open a new street

3 yıl önce

ugurcansayan

"Used" eylemi eski alışkanlıklar için kullanılan kalıbın bir parçası. "Koşullu geçmiş zaman kipi" olduğu için dediğiniz doğru yanıt olmuyor.

3 yıl önce

merYesilda

Would ve used to ayni anlamda kullanılırlar tek fark durum fiili oldugu zaman love like gibi would kullanılmaz used to kullanilir hatali soru

3 yıl önce

CeylanMusl

Opened??

3 yıl önce