1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "Read a newspaper or book dur…

"Read a newspaper or book during the meal."

Traducere:Citește un ziar sau o carte în timpul mesei!

April 12, 2014

9 comentarii


ana_ana03

eu am tradus ,,un ziar sau carte", in engleza fiind ,,a newspaper or book", nu ,,a newspaper or a book"


fantomitzah

Pentru că ”a”-ul ar fi la fel pentru amândouă cuvintele, dar în română avem ”un ziar” și ”o carte”. Dacă era ”un ziar sau (un) roman” ar fi sunat bine, dar așa nu mi se pare că sună bine ”un ziar sau carte”.


AdrianHusanu

citește ii la persoana a treia singular. nu trebuia sa fie "reads" pentru persoana a treia?


fantomitzah

Pentru că nu există niciun pronume înainte de verb în engleză, înseamnă că propoziția este la modul imperativ.
Deci "citește" este în cazul ăsta imperativul pentru persoana a 2-a singular.

Pentru ca verbul să fie la timpul prezent trebuie să existe neapărat pronumele (în engleză nu poate lipsi). Dacă era prezent, da, era cu "s" pentru persoana a treia singular și în rest fără "s".


ionutana

Pt. ca propozitie sa fie la modul imperativ trebuie indicat, grafic, semnul exclamarii ( ! ). " inseamna" poate presupune multe..... Multumesc


fantomitzah

În engleză se poate folosi imperativul cu punct. Vezi aici.
Dacă propoziția originală are punct, nu ne lasă să adăugăm traducerea dacă punctuația nu e aceeași și în română. O să întreb dacă se poate modifica restricția asta.

Văd că acum m-a lăsat să modific în ”!”. Dar nu am cum să fac să găsesc și să modific toate propozițiile de acest tip.


Vasile307217

Nu ar trebui să fie "read a newspaper or A book ?


Petrior94

Nu merge si "while" in loc de "during"?


mirela507625

Parcă susținem examen ,așa exigenți sunteți. Cum să traduc,, o carte" daca scrie doar,, book"

Învață limba engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.