"Ich habe den Wunsch, nach England zu gehen."

Çeviri:İngiltere'ye gitmek arzusundayım.

January 17, 2018

14 Yorum
Tartışma kilitli.


messer689857

Benim İngiltere'ye gitme Arzum var


Cadetmhk

Benim dileğim ingiltereye gitmek daha uygun gibi


FiruzSalman

Mein Wunsch ist nach England zu gehen. Senin dediğin böyle ola bilir.


SabineBergmann1

Hallo, der deutsche Satz müßte dann heißen: (Merhaba: Almanca cümle o zaman:) Mein Wunsch ist ES, nach England zu gehen.


ysnbsgl

Cevap verirken bir den fazla cümle de kurulabilmeli tek bir cümle ile yetinilmemeli.


SabineBergmann1

Ayni. Arzu, dilek, istek = Wunsch, arzulamak = wünschen. "ArzuSUNdayim" nedir? "SUN" anlamiyorum. Neden "Arzundayim" yanliş?


ersz.ezgi

''gitmek arzusu'' -> der Wunsch zu gehen (compand nouns) ''arzuNdayım'' has possessive

ama türkçede bu cümleyi böyle kullanmayız. daha çok ''ingiltereye gitme arzum var'' ya da ''ingiltereye gitmeyi arzuluyorum'' kullanılır :)


FiruzSalman

bence her seyi harfiyen tercume etmek bir hata, doğru ilk baslarda dili kolayca ogrenmek için her sözün ne anlam ifade ettiğini bilmek zorundayiz, ama bir yerden sonra her iki dilde de daha uygun, pratik ve kullanılabilir ifade kullanmali, çünkü her dilin mensupları farkli düşünüyor. Yani Almanca düşünenler için sırf "arzusunda" diye bir şey olmaya bilir, ama bir alternativi, veya o anlama eşdeğer bir ifade ola bilir.


SabineBergmann1

evet, haklısınız. Ancak Duolingo ilk önce mümkün olduğunca doğru çevirmemizi bekliyor.


kksal956872

Silesim geliyor bu programi Nasil tercüme ediyorlar


Kadirztrk8

Yeter artık şunları bir düzeltin yahu!


Yusuf708552

Ben ingiltereye gitmek arzusundayım denilir. Arzum var denilmez

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.