Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Lütfen bir elma."

Çeviri:Bitte einen Apfel.

0
6 ay önce

5 Yorum


tu.8zPhLrYPc5FLp

warum nicht eine Apfel

0
Cevap ver6 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Çünkü Apfel eril bir kelime.

Nominativ:
Der Apfel - ein Apfel - eril
Die Birne - eine Birne - dişil
Das Kind - ein Kind - nötr

Akkusativ:
einen Apfel
eine Birne
ein Kind

0
Cevap ver6 ay önce

aliveli92818

neden akusativ ki?

0
Cevap ver2 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Akkusativ, bir eylemin gerçekleştiği nesne için kullanılır. İ-hali gibi.
Ve burada elmanın başına bir şey olması gerektiğini göstermek için kullanılır.

Lütfen bana bir elma ver.
Bitte gib mir einen Apfel.

(Nominativ : du)
Akkusativ : einen Apfel
Dativ : mir
Fiil : geben

0
Cevap ver2 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Ancak "Bitte einen Apfel" cümlesi tamamlanmadı. Farklı durumlarda farklı eylemler ifade edilebilir.
Bitte iss einen Apfel. - Lütfen bir elma ye.
Bitte nimm einen Apfel. - Lütfen bir elma al.

0
Cevap ver2 ay önce