1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Lütfen bir elma."

"Lütfen bir elma."

Çeviri:Bitte einen Apfel.

January 21, 2018

7 Yorum


TheBufBalC

Biraz karışık dğil mi Almanca?


aliveli92818

neden akusativ ki?


SteffiBookworm

Akkusativ, bir eylemin gerçekleştiği nesne için kullanılır. İ-hali gibi.
Ve burada elmanın başına bir şey olması gerektiğini göstermek için kullanılır.

Lütfen bana bir elma ver.
Bitte gib mir einen Apfel.

(Nominativ : du)
Akkusativ : einen Apfel
Dativ : mir
Fiil : geben


SteffiBookworm

Ancak "Bitte einen Apfel" cümlesi tamamlanmadı. Farklı durumlarda farklı eylemler ifade edilebilir.
Bitte iss einen Apfel. - Lütfen bir elma ye.
Bitte nimm einen Apfel. - Lütfen bir elma al.


tu.8zPhLrYPc5FLp

warum nicht eine Apfel


SteffiBookworm

Çünkü Apfel eril bir kelime.

Nominativ:
Der Apfel - ein Apfel - eril
Die Birne - eine Birne - dişil
Das Kind - ein Kind - nötr

Akkusativ:
einen Apfel
eine Birne
ein Kind


mer_kar

Einen Apfel deyince "bir elmayi" anlıyorum eine Apfel demek yanlis mi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.