Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Czy król ma władzę?"

Tłumaczenie:Does the king have power?

7 miesięcy temu

3 komentarze


dana494

Dlaczego he have a nie has

7 miesięcy temu

JBHayven
JBHayven

W pytaniach i przeczeniach czasów takich jak Present Simple i Past Simple orzeczenie przybiera formę podstawową, a czas jest wyrażony operatorem: w tym przypadku "does" jest operatorem czasu Present Simple w trzeciej osobie liczby pojedynczej (w innych osobach jest "do").

Wydaje mi się, że najważniejszym kryterium jest występowanie operatora w zdaniu oznajmującym - jeśli go tam nie ma, a pojawia się on w przeczeniach i pytaniach, to w tych formach czasownik zmienia się w bezokolicznik, a operator pokazuje czas (i osobę), tak jakby sam stawał się głównym czasownikiem. (Można zauważyć, że operator "do" odmienia się tak samo, jak czasownik "do").

7 miesięcy temu