1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The site is beautiful."

"The site is beautiful."

Tłumaczenie:To miejsce jest piękne.

April 14, 2014

21 komentarzy


1038854766

Hm. Coś tu nie gra: The sight is beautiful. Tłumaczenie: Strona jest piękna. Ktoś pomylił "widok" (sight) i "strona" (side). Czy się mylę?


yuioyuio

Masz rację jeśli chodzi o znaczenie słów sight i side, ale tutaj mamy site.

site [countable]

  • a place where something important or interesting happened:
    archaeological site
    The house is built on the site of a medieval prison
    the site of the air crash

  • an area of ground where something is being built or will be built
    site of a proposed missile base
    building/construction site

  • a place that is used for a particular purpose:
    camping site
    a nesting site for birds

  • a website


kat747761

Dziekuje:) za to ze tu jestes


Aleksxd001

Tak bo nie side tylko site


ElGrafitto

Ja zawsze mówię: "This place is beautiful" Nigdy nie słyszałem żeby ktoś mówił: "The site is beautiful. " To chyba mało popularna forma ;p


Yola448704

Zwrot "The place is beautiful" (To miejsce jest piękne) mówi o każdym,
nawet bardzo pospolitym, miejscu.

Zwrot "The site is beautiful" (To miejsce jest piękne) mówi o szczególnym miejscu, miejscu o dużym i wyjątkowym znaczeniu, np. historycznym, gospodarczym, archeologicznym, itp.

W języku polskim nie ma takiego rozróżnienia, dlatego słowo "miejsce"
dobrze tłumaczy oba angielskie słowa.


Kinia118

To jest piękne miejsce i mi zaliczyło


JuliaSelig1

To jest piękne miejsce nie zalicza


Pela531585

Dlaczego nie może być przepiękna?
I ja myślałam że chodzi im o stronę www


RAFATUS_GG

A przepiękne też zaliczy ?


MaciejHarn

Poprzednie zdanie z site - 'okolica jest szczegolna' mam ok, a teraz the site is beautiful- "okolica" jest zle bo ma byc miejsce.


Kristine466318

Słowo "site" ma szereg znaczeń : miejsce, teren, położenie, budowa, plac budowy, teren pod budowę, usytuowanie, strona, witryna, stanowisko. Dobrze jest poznać przynajmniej kilka, dlatego używa się innych znaczeń w różnych zdaniach.

https://en.bab.la/dictionary/english-polish/site

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=site


Darius_U.K

Powinno być: this place is beautiful


Kristine466318

Taka wersja jest poprawna od ponad 4 lat.

It has been a correct version for more that 4 years.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.