"InSeptemberfallstarts."

Tłumaczenie:We wrześniu zaczyna się jesień.

4 lata temu

16 komentarzy


szachu1991

Dlaczego jesień jest określana jako 'fall' jeśli bardziej powszechne jest 'autumn'

3 lata temu

880201
880201

To kurs American English i dlatego jest 'fall', w British English mamy "autumn".

3 lata temu

szachu1991

Dzięki

3 lata temu

Raban2

A dlaczego mam nie robić zamieszania? Co to za forma zwracania się? Po co mam czytac komentarze poniżej, zanim napiszę swój? Właśnie mam zamiar się wypowiedzieć w sprawie słówka "fall". Dlaczego nie? Jeśli już mamy razem się uczyć, to uczmy się solidnie. Ja mam bliżej do angielskiego UK, niż angielskiego US i dlatego chciałabym na poziomie kursu dowiedzieć się o różnicach w obu tych językach, a nie sięgać do dyskusji. Nie mam zamiaru dyskutować, tylko chcę się uczyć i powtarzać. Dziekuję za uwagę. Publikuję ten komentarz, bo tak chcę.

3 lata temu

buskes76

.

7 miesięcy temu

RyszardJahn
RyszardJahn

Błędny zapis wyrazów dużymi literami po polsku.

4 lata temu

ElbietaZaw2

Dlaczego nie jest: In September the fall starts. ?

3 miesiące temu

pandoktor1

nie powinno być In September starts fall

4 lata temu

bartekwlkp

W tym zdaniu to "FALL" jest podmiotem - w angielskich zdaniach oznajmujących podmiot zawsze jest przed czasownikiem.

4 lata temu

pandoktor1

aha dzięki

4 lata temu

MarcinSaek

Przed orzeczeniem

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Normalny szyk zdania angielskiego:

podmiot + orzeczenie + reszta zdania
Fall + starts + in September
Fall starts in September - Jesień zaczyna się we wrześniu

Jeżeli zmienia się szyk zdania, to należy to jakoś zaznaczyć:
In September, fall starts. In September - fall starts.

Zdanie "In September starts fall" nie jest poprawnie zbudowane.
Jest ono polonizmem (kalką z polskiego), bo, choć składa się z angielskich słów, jest zbudowane tak, jak zdanie polskie.

2 miesiące temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie. Nie ma tu powodu, żeby stosować inwersję.

4 lata temu

pandoktor1

a kiedy inwersje się stosuje?

4 lata temu

Yola448704
Yola448704

Inwersja - odwrócenie kolejności podmiotu i orzeczenia - służy głównie do tworzenia pytań:

podmiot + orzeczenie (zdanie oznajmujące)
YOU + ARE smart - Jesteś bystry/inteligentny

orzeczenie + podmiot? (pytanie)
ARE + YOU smart? - Jesteś bystry/inteligentny?

2 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.