1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Is your hat orange?"

"Is your hat orange?"

Tłumaczenie:Czy twój kapelusz jest pomarańczowy?

April 14, 2014

17 komentarzy


Biczek

Pytania - i ich budowa - będą dopiero w następnym rozdziale. A pomoce z dymków nie informują o innej budowie pytania.


Anastazja397827

Dlaczego jest źle: CZY TWOJ KAPELUSZ JEST POMARAŃCZOWY?


Kristine466318

To jest dobrze.


UrszulaGos

A dlaczego nie akceptujesz: Czy pomarańczowy kapelusz jest twój? Przecież jest prawidłowo.


Kristine466318

To jest gramatycznie poprawna odpowiedź, ale inna konstrukcja kładzie nacisk na "twój", a w zadanym pytaniu nacisk jest na "pomarańczowy". Innymi słowy, to jest pytanie o coś innego.


MariuszMel

Twój kapelusz jest pomarańczowy? - Zaliczyło


Piotr389

W języku polskim nie trzeba dawać czy do konstrukcji pytania. Wystarczy dać odpowiedni znak interpunkcyjny


24mirinka

Napisalam dobrze poniewaz w jezyku polskim zdania :" czy twoj kapelusz jest pomaranczowy" i " czy pomaranczowy kapelusz jest twoj " maja takie samo znaczenie. Zniechecanie ludzi do nauki piprzez glupote tlumacza jest karygodne


br0d4
Mod
Plus

Mylisz się, Twoje propozycje nie mają identycznego znaczenia w języku polskim. Pierwsze jest pytaniem o cechę podmiotu, drugie jest pytaniem o przynależność podmiotu i każde z nich zostałoby zadane w innym kontekście.


Piotr576837

Błędnie interpretujesz,pytanie czy twój kapelusz jest pomarańczowy zakłada, że wiesz czyj jest ten kapelusz konkretny. Natomiast czy ten pomarańczowy kapelusz jest twój sugeruje ,ze nie wiesz dokładnie który kapelusz należy do pytanej osoby ,to dwa różne pytania.


D3nnycz

Dlaczego nie "jest twój kapelusz pomarańczowy" ?


Kristine466318

To nie jest poprawna budowa pytania po polsku.


monkate

Nie powinno być "does your hat orange?"?


br0d4
Mod
Plus

To jest składnia pytania w którym "orange" byłoby czasownikiem. Ale słowo "orange" nie może być czasownikiem.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.