Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"How do you do the homework listening to music?"

Translation:Cum îți faci tu temele ascultând muzică?

0
6 months ago

5 Comments


rapuchan
rapuchan

De ce e "îti faci tu", și nu " tu îti faci"?

0
Reply6 months ago

coto.i
coto.i

În limba română întrebarea se construiește de obicei prin inversiunea dintre subiect și predicat.

  • Tu (îți) faci temele. -- (Îți) faci tu temele? (accentul e pe subiect)

Întrebarea se mai poate construi prin schimbarea intonației, mutând accentul la sfârșitul frazei.

  • Tu (îți) faci temele. -- Tu (îți) faci temele? (accentul e pe ultimul cuvânt)

În cazul în care întrebarea este introdusă prin cuvinte precum unde, când, cum, de ce, de unde, până unde, de când, până când, în ce fel etc. accentul (dat prin intonație) este pe aceste cuvinte, iar inversiunea dintre subiect și predicat este obligatorie.

  • Unde (îți) faci tu temele? | GREȘIT: Unde tu (îți) faci temele?

  • Cum (îți) faci tu temele? | GREȘIT: Cum tu (îți) faci temele?

1
Reply6 months ago

conlaff
conlaff

What makes "Cum faci temele ascultând în muzică?" incorrect?

0
Reply1 month ago

coto.i
coto.i

You can say "Cum faci temele ascultând muzică?". That "în" that you added doesn't make any sense.

And then, because everyone uses to do his/her homework, we usually say "Cum îți faci temele ascultând muzică?" If we don't add "îți", then "Cum faci temele ascultând muzică?" could mean both your own homework or sombody else's.

1
Reply1 month ago

conlaff
conlaff

Thank you that is helpful.

0
Reply1 month ago