https://www.duolingo.com/ExpatQuebe

Wortstellung/Word Order

Hey everyone! So, long story short, I taught myself German. I've never been to Germany. I may not speak it perfectly, but I speak it fluently, and with little error from what I've been told. Anyway, I am not exactly sure how to explain German word order. I need help. I've searched a few websites, but I am not having any luck. Would it be possible that someone, who knows grammar and word order better than me, can dumb it down? A word for word description of it would be perfect. Thanks in advance!

Hallo allerseits! Um es abzukürzen, ich habe mir Deutsch selbst beigebracht. Ich war auch noch nie in Deutschland, aber ich spreche fließend Deutsch, und nach dem was mir auch erzählt wurde, kann ich dass fast ohne Fehler. Auf jeden fall, bin ich mir nicht genau sicher, wie man deutsche Wortstellung beschreibt. Ich brauche Hilfe. Ich habe schon verschiedene Websites gesucht, aber soweit kein Glück gehabt. Wäre es möglich, wenn einer von Euch, jemanden der Grammatik und Wortstellung besser kennt, für mich bitte etwas nach unten nivellieren? (sorry wenn dass nicht die richtige Ausdruck ist lol.) Eine Wortwörtliche Beschreibung wäre Perfekt. Vielen Dank im Voraus.

February 2, 2018

0 Comments

Learn German in just 5 minutes a day. For free.