"Der Richter ist auf der Hochzeit."

Çeviri:Yargıç düğünde.

February 2, 2018

6 Yorum


future534057

"auf" de da anlamı katıyor. Fakat birşeyin üzerinde olması gerek miyor mu bu noktada mantığı tam çözümedim. Bu konuda bilen arkadaşlar yardıcı olabilir mi?

February 2, 2018

SteffiBookworm

Almanca'da -de hali ve -den hali yok. Genellikle bunlar çeşitli ön edatlar ile çevrilir.
Bu liste tam değil, belki faydalıdır:
http://almancam.com/habergoster.asp?id=375
Yargıç düğünde.
Der Richter ist auf der Hochzeit.

February 13, 2018

Baranrks

Şu da doğru mu?
Der Richter ist in der Hochzeit....

December 11, 2018

SteffiBookworm

Hayır. Kutlamalar (Olaylar?) için genellikle "auf" kullanılır. (-de)
Er ist auf einer Hochzeit.
Er ist auf einem Geburtstag.
Er ist auf einem Fest.
Er ist auf einer Veranstaltung.
Dikkat et: -(y)e için zu kullanılır :
Er geht zu einer Hochzeit.

December 12, 2018

Baranrks

Vielen Dank...

December 12, 2018

SteffiBookworm

Rica ederim :)

December 12, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.