1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "We want you to try."

"We want you to try."

Tłumaczenie:Chcemy, abyś spróbował.

April 15, 2014

19 komentarzy


e-micra

"Chcemy byś spróbował" - jest niepoprawne w języku polskim?


[użytkownik usunięty]

    Jest absolutnie poprawne i powinno być uznane. Ja już to zgłosiłem jako problem


Kamil_4

    Napisałem "Chcemy Cię na próbę" - uznane jako błąd. Czy to jest błąd i ja coś źle rozumiem, że uznałem że to końcowe try potraktować jako rzeczownik czy co. Może słówko wcześniejsze 'to' znaczy, że po nim pojawi się jakaś czynność, a nie rzeczownik? Wyjaśnijcie proszę.


Yola448704

    try - forma podstawowa czasownika
    to try - próbować, spróbować (bezokolicznik)

    We want to try - Chcemy próbować/spróbować
    We want YOU to try - Chcemy, żebyś (TY) spróbował
    Do you want ME to try? - Chcesz/Chcecie, żebym spróbował?
    Yes, we do (want YOU to try)! - Tak, chcemy (żebyś spróbował)!

    Try it! - Spróbuj (tego)!/ Spróbujcie (tego)! - tryb rozkazujący


DOXDEL

    Chcemy żebyś spróbował


buskes76

    "Chcemy cię wypróbować" - nie zaliczyło i bardzo jestem ciekaw czy oby na pewno to błąd gdyż wpisując w translator google; "Chcemy abyś spróbował", "Chcemy cię wypróbować", "Chcemy cię na próbę" - zawsze tłumaczy na "We want you to try" ! (analogicznie; "Chcemy cię sprawdzić" - "We want you to check") I chyba każdy zna teksty piosenek w których występuje "I want you" oraz ich tłumaczenia na "Chcę /pragnę cię" ! Proszę o dokładną analizę tego przykładu


Vengir

    Po pierwsze: nie sprawdzaj w Google Translate poprawności gramatycznej. Google Translate jest od tego, abyś mógł jako tako zrozumieć tekst wypowiedzi w danym kontekście, a nie żeby zastępować prawdziwych tłumaczy (przynajmniej na razie).

    W tym przypadku ogromne znaczenie ma kolejność słów wraz z faktem występowania "bezokolicznika" (czasownika poprzedzonego słowem "to"). A więc:
    "We want you" – „Chemy cię”
    "We want to try you" – „Chcemy cię wypróbować”
    ale
    "We want you to try" – „Chcemy, abyś ty spróbował”.

    Angielski swoją prostotę fleksyjną przypłaca poleganiem w większym stopniu na kolejności słów.


buskes76

    Dzięki !!! Rewelacyjne wyjaśnienie z przykładami


anko1960

    Fatalna rozpoznawalność ostatniego słowa


pepepl

    Chcemy Cię sprobowac??? Paweł to chyba tekst ludojada ;)


jkorcz0402

    aha, czyli dziewczyny nie chcą, żeby spróbowała. słabo


arko04

    A nie powinno byc "we want to you try? Nie rozumiem tej dziwnej konstrukcji


WarsawWill

    Używamy wielu czasowników w wzorze:

    podmiot + czasownik + ktoś ("sb") zrobić coś ("sth")

    Drugi czasownik jest w formie bezokoliczniku z "to".

    "want sb to do sth"
    "tell sb to do sth"
    "ask sb to do sth"
    "allow sb to do sth"
    "get sb to do sth"

    Ale uwaga. Bez "to" są:
    "let sb do sth"
    "make sb do sth"


gmostek1

    Napisałam "Chcemy żebyś to spróbował. " - to chyba jasne, że chodzi o drugą osobę (ty), ale nie uznaje. Czy coś źle rozumię?


Vengir

    Niepotrzebnie dopisałaś „to”, jak mniemam. W angielskim zdaniu nie ma tutaj żadnego dopełnienia.


PaweDugosz

    Chcemy Cię spróbować -mogłoby być?


skorson

    To by chyba było We want to try you


Henryk7

    nie zgadzam się, poza tym... nie smakowałbym :-)


olciawin

    Czy duolingo to kanibale żeby chcieli nad spróbować?

    Powiązane dyskusje

    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
    Rozpocznij