"Siz önden gidin, beyler ."

Çeviri:Gehen Sie voraus, meine Herren.

February 8, 2018

7 Yorum
Tartışma kilitli.


Faruk309668

Burada "meine herren" saygi anlami mi katıyor? Sadece "herren" kullanilsa anlam nasıl degisir?


SteffiBookworm

Bu cümle meine olmadan Alman için yanlış gelebilir, çünkü beylerle konuşuyorum.
Diğer bir seçenek de bu kibar komutu dolaylı olarak vermek. Bu, Sie kullanmaktan kaçınmak anlamına gelir.

Die Herren gehen bitte voraus.
Beyler önden gidin, lütfen.


humetin

Gehen Sie voraus, mein Herr. (Sagt man so?)


SteffiBookworm

Ja, das kann man so sagen.


humetin

Siz önden gidin, beyler = Geht ihr voraus, meine Herren.


SteffiBookworm

Wenn ich jemanden mit "mein Herr / meine Dame" oder "meine Herren / meine Damen / meine Damen und Herren" anrede, muß ich sie auch siezen ;)
Deshalb ist nur "Gehen Sie voraus, ..." möglich.


MustafaOuz835032

Siz önden gidin benim beylerim o zaman meineyse.. :/

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.