1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She reads a newspaper."

"She reads a newspaper."

Çeviri:O bir gazete okur.

April 15, 2014

97 Yorum


HalBenHB

Arkadaşlar "I, You, We, They" öznelerinde fiiller geniş zamanla çekimlenirken olduğu halde yazılır. Fakat özne cümlede 3. tekil veya çoğul şahıs ise fiilin sonuna –s takısı gelir. Tekillik ya da çoğullukla alakası yoktur. Yani "He, She, It", veya bu "He, She, It"in zamir olarak tutacağı bir özneyse kural olarak fiil –S takısı alır. Örnek; He drinks, The dog drinks..


hasan587466

Şunu unutmayın hep soruluyor he/she/it bulunan cümlelerde fiile "s"takısı gelir cogullulukla alakasi yok herkes ayni yere takılıyor


Elcin1303

Şey Blackpinkten jennie değil mi bende onun hayranıyım


_.-.QUEEN.-._

✪ GENİŞ ZAMANDA

✿ I,YOU,WE,THEY(Özne+fiil)

✿ HE,SHE,IT(Özne+fiil-s)

✓ÖRNEK; The dog drinkS water.

✓The dogS drink water.


SerkanErip

kız gazete okur nasıl olmuyor :) :)


JustHoliday

Kız olması için girl kelimesi lazim


Cemre17851

Bunu herkez karıştırıyor she kız demek değil O demek


bedridemir

"she" kızlar için kullanıldığına göre "O kız bir gazete okur" olsaydı doğru olurmuydu ?


serrayksel

He She Itte s takısı gelir


Elcin1303

Nasıl ben söylüyorum söylüyorum olmüyo


Cemre17851

She kız demek değil. Kızlar için O demektir . She has got a book demek O kitaba sahip demektir


[aktif olmayan kullanıcı]

    Çünkü "o gazete okur"ya da "o bir gazete okur" olmalıdır


cerberekos99

    çünkü a newspaper yani bir gazete var canım kardeşim :)


mxlisx

    reads yani read okur oluyo ancak s takısı çoğul yaptığı için bazı şeyleri kafa karışıyor


izzetergn

    Eat ve eats anlayamıyorum ya nedir farkı


CevaBveremedi

    Eat= yemek eats=yemek ama eat he,she ve it 'in olduğu cümlelerde "s" takısı alır böylece eats olmus olur


melike178654

    Niye s takisi geldi ki şimdi ?


Sule1231

    O bir gazete okur diyorum kabul etmiyo yaa


ErcanSeyis

    Ya canim kardesim su fiilleri bi cozemedim


Halebetlse1

    she reads newspaper anlamı bence yanlış yazmışlar çünkü she kız demek bande öyle yazıyor


einmann1z

    bu şimdi zamanda söylendigi için kız bir gazete okuyor demek daha mantıklı degilmi


azra818961

    O bir gazete okur


Belinay711587

    Olmuyor hata diyor


Adil565902

    "he,she,it,"e her zaman mı -s takısı gelir istisnaları var mıdır.


HeLLoEthni

    She ____ a newspaper.

    Reads nasıl geliyo buraya, harbi kaç etti bu çıkıcam artık


DuyguSezer

    kız bir gazete okur neden olmuyor?


wedaty

    kız kelimesi geçmiyor cümlede. she kızlar için o anlamına geliyor.


Ersin7373

    (Gilr)Kız yazmıyor ki duygu hanım she O olarak okunur sizi yanıltmasın !


kilincpinar

    yazım yanlışı hata sayılıyor mu?


eyll972443

    Read neden olmuyor s takısı çoğul deyilmi ne o bir gazete okurlar oluyor çok saçma deyilmi... S takısı olmayacak


Deryalhan

    Çooooook kolaydı


Deniz568655

    Ha "o bir gazete okur" ha" o okurbir gazete " ne farkı var??


    [aktif olmayan kullanıcı]

ahmet813715

      O bir gazete okur yerine o gazete okur yazdım kabul etti


ZCeylin.

      Evet doğru! ~Ceyla Öğretmen


eyllek0

      aslında bu testin nerdeyse hepsi geniş zaman yani türkçe çeviriminde sonuna hep r gelmedi mi ? geldi o zaman bence bu soru da geniş zamanı anlatıyor


serrayksel

      He She Itte s takısı gelir


serrayksel

      O yüzden reads olacak


Uur265843

      Bu nedir yaaa bu nedirrr


bilge21

      Ya bisey sorcam "She read newspaper" olması gerekmiyormu neden "s" takısı geliyor. Bende "s" takısı gelince çoğul olur diye düşündüm. Yada herzaman anlamı mı katıyor anlamadım


AleynaERCA

      S takisi çoğul yapmıyor mu ? O bir gazete okurlar gibi bir sey oluyor ????


elcinsangufan

      İste dogru cıktı bin kere yaptımm...


duru399079

      O okur bir gazete cevabımı kabul etmedi


semanur898989

      Yav yorumlarınız duolingoyu seviyorum olsun


Hava164395

      O kiz gazete okur dedim yanlış dedi


sevda893798

      2 dogru biliyorum ama yanlis cikiyor


IsaGndz2

      O bir gazete okur . Ne mk azicik mantikli seyler koyun suraya


EskiYeni

      Harika bir uygulama nedenleri boşver in ilerledikçe anliyorsunuz


tue544979

      Yalnışlıkla elim kaydı ya of


KbraArca

      Yanlız doğru yaptım


Brhan_Altun

      Merhaba arkadaşlar Ya ben çoğul ekleri ve onlar biz siz vb kelimelerde takılıyorum bağlaştırmada


cbahceli

      There is 'reeds'! I dont understand anythink!


cbahceli

      I see! Sorry! There is a 'reads'. I did not see! :))


brahim172765

      Newspaper okurken zorlandim ama okudum sonunda


Elif366285

      O bir gazete okuru bosluk birakip yazdim kabul etmedi


EminMucahid1990

      Burası karışık geldi


nilaywolf

      O bir gazete okuyor neden olmuyor? S gelmiş sonucta Pf kafamda deli sorular :D


Benay14

      Çünkü she he it "s" takısı alır


stayalive58

      nasıl reads yaa çoğul deilki read olcak


DeLeTe31

      reads ya da read arasında ne fark var sürekli karıştırıp duruyorum


sekerkiz1

      Ya cogul bisi dememis ki niye reads yapyoz ki


nezrin13

      Iyde burda bir tane gazate okuyor nie "reads" oluyorki


MehmetSaid9

      Nezrin sana katılıyprum


HuseyinXan

      She Read o okur demek degil mi ama read kabul etmiyor reads okurlar gibi dusundum ?????


ErenArslan1

      Niye s takısı gelmiş hayla anlamadım


harunistenci

      "Reads" niye olmadı onu çözemedim, "a newspaper" diyor.


damlanur1903

      bu ne saçma bir cümledir ' o bir gazete okur' :D


erdogdu1

      O bir gezete okur olmasi lazim


alpercan8

      çok güzel bir site


kdrkara

      O bir gazete okuyor neden olmuyor ki.


La_Lune

      duocana katılıyorum ingilizcede zaman çok önemli okuyorum la okudum arasında fark var


Sevim1905

      Bende de yaptim aynisini anlamadi yaaa


Nesibeahin

      Neden s gelmis cvp lutfn


AylinDeniz1

      Kiz gazete okur dedim yanlis dedi


ahmet.isat

      She zamir olduğu için; kadın mı kız mı anlayamayız


AyeglTosya

      She nin anlamı 'o ' demek bayanlar için kullanılır baylar için he cansız nesneler için it kullanılır hepsinin ortak özelliği o demek tir.


fatihgzc2

      Tabi yanlış olur.. orada kız= girl yazmıyor ki!


kaptankaplan

      O bir gazete okudu. dedik :-(

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.