1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Onun ilk kitaplarını seviyor…

"Onun ilk kitaplarını seviyorum."

Çeviri:Ich mag seine ersten Bücher.

February 10, 2018

10 Yorum


BerkantOka1

"bücher" plural olduğu için "erste" olması gerekmez miydi, yada plural olup hem de dativ mi acaba yani "den" artikeli yüzünden mi "ersten" oldu.? Bir diğer sorum ise "sein" niye "seine" oldu? Böyle artikel silsilesi durumunda önceliği nereye vemeliyiz güzelce açıklayacak muhterem bir insan var mıdır acaba?


SteffiBookworm

Das Buch - kitap
Die Bücher - kitaplar
Sein Buch - onun kitabı
Seine Bücher - onun kitapları
Das erste Buch - ilk kitap
Die ersten Bücher - ilk kitaplar
Sein erstes Buch - onun ilk kitabı
Seine ersten Bücher - onun ilk kitapları


eneserdu

burada yüzlerce kişiye yardımcı olup dil öğrenmesini sağlıyor hayatlarını kolaylaştırıyorsunuz. Emeğinize teşekkür ederim. :)


SteffiBookworm

Rica ederim :)
Ben burada Türkçe öğrenmeye çalışılıyorum, aynı yardımı aldım.


dlyingfutch

Çoğulda "erste" "ersten"'e mi dönüşüyor demek? Buch'un artikeli "das" ve akkusativ olursa yine das olur neden "ersten" açıklayabilir misiniz?


Retromolare

@BerkantOka1 burada ikimizin de gözden kaçırdığı şey, "erste" kelimesinin bir sıfat olduğu. Dolayısıyla sıfatlara uygulanan muamele uygulanmış. Bu şekilde bakarsan anlarsın muhtemelen.


Qualgeist

"Onun ilk kitaplarını seviyorum." bu bir Akkusativ cümle değil midir? "Die Bücher" Plural bir kalıp değil midir? Plural + Akkusativ'den oluşan "ilk/birinci" kelimesi, "Erste" olmaz mı? Yani @BerkantOka1'in dediği gibi cümlein, "Ich mag seine erste Bücher" olması gerekmez miydi? Açıklamalardan neden "ersten" olduğunu anlayamadım. "Ersten", dativ+plural hal oysa.

ek tablo: https://www.cactus2000.de/deutsch/adject/showadj_en.php?adj=erste


archdaisy

Verdiğiniz ek tabloyla çelişiyorsunuz. Tabloya göre de zaten seine ersten Bücher oluyor.


AhmetSuatB1

Liebe niye olmuyor?


AygunQuliy3

Hiç almanca dativ akkusativ istisnalarını kendisini çok.iyi bilen var mı? Varsa helal ona bee

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.