"Onun ilk kitaplarını seviyorum."

Çeviri:Ich mag seine ersten Bücher.

10 ay önce

5 Yorum


BerkantOka1

"bücher" plural olduğu için "erste" olması gerekmez miydi, yada plural olup hem de dativ mi acaba yani "den" artikeli yüzünden mi "ersten" oldu.? Bir diğer sorum ise "sein" niye "seine" oldu? Böyle artikel silsilesi durumunda önceliği nereye vemeliyiz güzelce açıklayacak muhterem bir insan var mıdır acaba?

10 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Das Buch - kitap
Die Bücher - kitaplar
Sein Buch - onun kitabı
Seine Bücher - onun kitapları
Das erste Buch - ilk kitap
Die ersten Bücher - ilk kitaplar
Sein erstes Buch - onun ilk kitabı
Seine ersten Bücher - onun ilk kitapları

9 ay önce

eneserdu

burada yüzlerce kişiye yardımcı olup dil öğrenmesini sağlıyor hayatlarını kolaylaştırıyorsunuz. Emeğinize teşekkür ederim. :)

4 hafta önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Rica ederim :)
Ben burada Türkçe öğrenmeye çalışılıyorum, aynı yardımı aldım.

3 gün önce

Retromolare

@BerkantOka1 burada ikimizin de gözden kaçırdığı şey, "erste" kelimesinin bir sıfat olduğu. Dolayısıyla sıfatlara uygulanan muamele uygulanmış. Bu şekilde bakarsan anlarsın muhtemelen.

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.