1. Forum
  2. >
  3. Topic: Czech
  4. >
  5. "Františkovy sestry zpívávaly…

"Františkovy sestry zpívávaly na zahradě."

Translation:František's sisters used to sing in the garden.

February 10, 2018

6 Comments


JanisaChatte

Why was it zpívávaly si in one sentence and now just zpívávaly in this one ?


endless_sleeper

There is a slight difference in meaning, si makes it reflexive; zpívat = 'to sing' vs. zpívat si = 'to sing to oneself'


alback-isback

"Frantisek's sisters used to sing in the garden." ....... proč je tady určitý člen a neurčitý je špatně

kdyby to bylo například "used to sing in the garden where they grew up" tak to chápu , ale takhle jsem to chápal že zpíválaly venku na zahradě at už u nich, u babičky prostě v jakékoliv zahradě

omlouvám se že se tu na ty členy pořád ptám, ale každou chvíli se najde věta která popře logiku kterou se na to koukám


Wer_

A by tam mohlo být ale The dává větší smysl, protože asi logicky zpívali na dané zahradě a ne na nějaké náhodné


alback-isback

" protože asi logicky zpívali na dané zahradě" ... s tímto uvažováním by byl určitý člen v každé větě


Wer_

Zde ve větách bývá většinou 'The' než 'A' prostě tady víc sedí The, představ si že František má sestry které zpívají na zahradě před domem. To dává větší smysl než kdyby byly na sousedovic zahradě nebo na jakékoliv jinde a zpívali tam

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.