1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bilgi sahibi olmak ister."

"O bilgi sahibi olmak ister."

Çeviri:She wants to have knowledge.

April 15, 2014

34 Yorum


altugcyhn

"he wants to be knowledge" olabilir mi


jzlcdh

"She wants to be knowledgeable."

"She wants to have knowledge." dan hem daha doğal hem daha yakın bir tercümanlık..


incikin_

knowledge (isim): bilgi
knowledgeable (sıfat): bilgili


trndsttr1

"O bilgi olmak ister" yazdığın cumlenin anlami


EmreBayrak1

He wants to has knowledge olmaz mi ucuncu tekil sahisdan dolayi


AhmetKarak

Olmaz want dan sonra fiilin yalin hali gelir yani have


mhdrawer

he wants to acquire knowledge


incikin_

acquire knowledge = bilgi edinmek


Ender_M_G

"He/she wants to have information" da doğru kabul ediliyor.


EsraNarman

İnformation olmazmi


yavuz966353

He wants to have information


yavuz966353

Bu cevabin neyi yanlis.o bilgi sahibi olmak ister...neden knowlodge


mert.aktas

Wants'dan sonra neden to var?


Ender_M_G

"-mek/mak istemek" için var.


JohnMichael56

He wants to have information


haliliklc

''Want'' ile ''Have'' ikiside fiil olduğu için kural gereği araya ''to'' ekliyoruz. Bağlaç olan ''to'' nun farklı görevleride var tabiki..


SercanGazi

"Have got" neden olmuyor?


slhirmk

He wants to be knowledgeable da olur. Ah ulan ah!


jzlcdh

Olur ama doğal değil.

"He wants to learn." yada "He wants to know." doğal.


Rftyklmz

has olmamasının sebebi Want fiili s takısı aldığından dolayı mı yoksa başka bir şey mi var


incikin_

"O bilgi sahibi olmak ister." Çeviri: She wants to have knowledge.

Burada aslında iki fiil var gibi görünüyor malum: "want" (istemek) ve "have" (sahip olmak). Oysa İngilizcede yan yana iki fiil kullanmak mümkün değil.

Bu cümlenin fiili "want". Dolayısıyla onu geniş zamana göre çektik.
He wants. = O ister.

-O neyi ister?
-Bilgi sahibi olmayı ister. (CÜMLENİN NESNESİ)

Yani "have" (sahip olmak) artık çekimli bir fiil değil. "Has"e dönüşmesine gerek kalmadı. Cümlenin esas fiilinden sonra gelen kısmı isimleştirdik ve nesne olarak kullandık.

Bunu da "want" fiilinin kaprisleri yüzünden iki fiil arasına "TO" koyarak yaptık.


arzumurat1

Sizi takip etmeyi seviyorum cok detayli ve akilda kalici anlatiyorsunuz tesekkurler


HamzaYavuz24

Süpersiniz, tebrikler


SeyhanAkn

Çok güzel anlatıyorsunuz.


yavuz177525

hakaten daha guzel nasıl anlatılabilirdi acaba


sibel409387

Cümlenin he ya da she ile başlaması anlamını değiştirmiyor. Buna rağmen she olarak yazılınca kabul edilmemesi ilginç...


Necmi26349

Knowledge(s) niye olmuyor. Genel anlam ifade ettiginden dolayı (s) takısı alması gerekmez mi


BekirEmirz

She wants to HAS knowledge olması gerekmiyormu


HalilTurkmen

İnformation kabul etmedi. Ben ingilizce öğreniyorum ama bunlar Türkçe mi kontrol ediyor.


Instagram_kl.mrt

... knowledge to have olması gerekmez mi , bilgi sahibi olmak belirtisiz isim tamlamadır . Ve gördüğüm kadarıyla ingilizcede belirtisiz isim tamlamalarının sırası türkçedeki gibi , tamlayan -tamlanan


haticesvn0_0

Keşke yarım bilgiyle cevap veren insanlar yerine DUOLİNGO sen verebilirsin

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.