1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bilgi sahibi olmak ister."

"O bilgi sahibi olmak ister."

Çeviri:She wants to have knowledge.

April 15, 2014

24 Yorum


altugcyhn

"he wants to be knowledge" olabilir mi


jzlcdh

"She wants to be knowledgeable."

"She wants to have knowledge." dan hem daha doğal hem daha yakın bir tercümanlık..


incikin_

knowledge (isim): bilgi
knowledgeable (sıfat): bilgili


trndsttr1

"O bilgi olmak ister" yazdığın cumlenin anlami


mhdrawer

he wants to acquire knowledge


incikin_

acquire knowledge = bilgi edinmek


EmreBayrak1

He wants to has knowledge olmaz mi ucuncu tekil sahisdan dolayi


AhmetKarak

Olmaz want dan sonra fiilin yalin hali gelir yani have


Ender_M_G

"He/she wants to have information" da doğru kabul ediliyor.


EsraNarman

İnformation olmazmi


Fehmi52547

He wants to have information


SercanGazi

"Have got" neden olmuyor?


mert.aktas

Wants'dan sonra neden to var?


Ender_M_G

"-mek/mak istemek" için var.


slhirmk

He wants to be knowledgeable da olur. Ah ulan ah!


jzlcdh

Olur ama doğal değil.

"He wants to learn." yada "He wants to know." doğal.


Rftyklmz

has olmamasının sebebi Want fiili s takısı aldığından dolayı mı yoksa başka bir şey mi var


incikin_

"O bilgi sahibi olmak ister." Çeviri: She wants to have knowledge.

Burada aslında iki fiil var gibi görünüyor malum: "want" (istemek) ve "have" (sahip olmak). Oysa İngilizcede yan yana iki fiil kullanmak mümkün değil.

Bu cümlenin fiili "want". Dolayısıyla onu geniş zamana göre çektik.
He wants. = O ister.

-O neyi ister?
-Bilgi sahibi olmayı ister. (CÜMLENİN NESNESİ)

Yani "have" (sahip olmak) artık çekimli bir fiil değil. "Has"e dönüşmesine gerek kalmadı. Cümlenin esas fiilinden sonra gelen kısmı isimleştirdik ve nesne olarak kullandık.

Bunu da "want" fiilinin kaprisleri yüzünden iki fiil arasına "TO" koyarak yaptık.


HamzaYavuz24

Süpersiniz, tebrikler


arzumurat1

Sizi takip etmeyi seviyorum cok detayli ve akilda kalici anlatiyorsunuz tesekkurler


SeyhanAkn

Çok güzel anlatıyorsunuz.


sibel409387

Cümlenin he ya da she ile başlaması anlamını değiştirmiyor. Buna rağmen she olarak yazılınca kabul edilmemesi ilginç...


haliliklc

''Want'' ile ''Have'' ikiside fiil olduğu için kural gereği araya ''to'' ekliyoruz. Bağlaç olan ''to'' nun farklı görevleride var tabiki..

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.